Riksoesie.reismee.nl

nieuw verhaal vanuir Kiwiland

hoi hoi iedereen,

Hoe is het leven in Nederland, Koud?

Zie soms wat foto's voorbij komen of check soms de temperatuur en be blij dat ik hier in Nieuw Zeeland, nice and warm :).

Mijn weekje:

Zondag een feestjes dag gehad.

Eerst Maddie haar verjaardagsfeestje bij de ijsbaan. Geschaatst & patatjes en taart gegeten, wat een dolle boel.

Zeer geslaagd alle kids vonden het leuk. Daarna thuis gerelaxed en klaar gemaakt om uit eten te gaan met de hele familie. Was erg gezellig en lekker eten.

Als dessert kwam er een chocolade taart voor Maddie en mij, nog lekker gesmikkeld.

Na al het eten zat ik bommetje vol hihi.

's Avonds een film samen met Katie gekeken en daarna lekker gaan slapen.

Maandag 's ochtends boodschappen gedaan was wel nodig en daarna de kasten natuurlijk aangevuld dus kunnen weer even vooruit ;).

Verder vandaag samen met Katie de kids van school gehaald. Daarna thuis huiswerk gemaakt.

Verder eten gekookt en de kids in bed gestopt ;). Helaas sliepen ze niet gelijk maar er zit vooruitgang in;).

Dinsdag sportief begonnen met rondje hardlopen. Het weer hier in Pukekohe is nog steeds moordend maar ik wen er wel een x aan hoop ik ;).

Daarna rustig aangedaan en 's middags kids in me eentje opgehaald zit vooruitgang in ;).

Bij thuiskomst huiswerk gedaan en konden ze nog even vrij spelen terwijl ik het eten maakte.

Voor het eten gebadderd en daarna avondeten en naar bed ;).

Vanaf het begin bij de 2 boys gezeten in de kamer en gelukkig sliep Theo al vrij snel, dat is fijn.

Woensdag druk dagje vandaag. 's Ochtends stilte voor de storm. Om 14.30 uur begon de race. Kids opgehaald van school (15.00uur). Daarna tweeling naar gymastiek en maddie naar Cheerleading. Na beide weggebracht te hebben Theo opgehaald. Tweeling was weer klaar dus ook die opgehaald en huiswerk in de auto gedaan met ze. Maddie opgehaald en weer afgedropt bij gitaarles. Naar huis geredem bad en oven aangezet. Kids laten badderen en zelf eten klaar gemaakt. Na het bad, avondgegeten en ze in bed gestopt.

Met Maddie nog huiswerk gedaan want daar hadden we geen tijd voor tussendoor. Uiteindelijk Maddie ook in bed gestopt.

's Avonds met Katie 2 films gekeken "in America" (3 awards winnende film) hele gekke film. Uiteindelijk werd er een hoop duidelijk en was het een mooi verhaal erachter maar toch zaten er hoop vage stukken in. Dus om het goed te maken nog even gelachen met Johny English ;).

Latertje vandaag geworden maar was gezellig.

Donderdagochtend bijkomen van gister de hele dag. Niet veel gedaan lekkerr lunch gemaakt "eitje gebakken". Rond 13.00 uur hoor ik Katie roepen uit de keuken "uhmm Rik kan je ff komen!?". Denk tuurlijk kom ik de keuken in staat ze daar gebogen (als oud vrouwtje) ik moest net hoesten en hoorde wat kraken bij me ribben. Na 20 minuten had ze nog steeds heel veel pijn dus naar de huisartsenpost gereden gelukkig konden we daar snel terecht. Moest tussen door wel kindjes ophalen van school. Gelukkig niks 'ernstigs' waarschijnlijk ribben gekneust. Dus zware pijnstillers zodat ze morgen terug naar Engeland kan vliegen zoals gepland.

Verder 's middags thuis huiswerk gedaan met de kids en daarna gekookt. Meer relaxend dagje dan gister gelukkig ;).

Donderdag beetje nog bij komen van de drukte van woensdag.

Alleen 's middags onverwachts met Katie naar huisartsenpost geweest omdat ze na het hoesten een krak hoorden bij haar ribben. Tussen door de kids opgehaald en daarna Katie gelukkig ging het met zware pijnstillers een stuk beter. Zodat ze morgen zoas gepland terug naar huis kan vliegen ;).

Verder bij thuiskomst huiswerk gemaakt en de kids konden daarna vrij spelen.

Ik het avondeten rustig kon maken.

Laatste avond met Katie erbij dus lang op gebleven en een hoop lol gehad.

Vrijdag overdag naar de dierentuin gegaan. Hoop dieren gezien en natuurlijk in de speeltuin gespeeld. Daarna was het moment daar Katie weg brengen naar Auckland airport. Heel zielig voor Maddie want die kon alleen maar huilen. Ik heb het ook niet droog gehouden. Heel gek dat ik haar 1.5 week geleden heb ontmoet en dat het zo hecht al was. Was niet leuk om doei te zeggen maar dat hoort erbij :(.

Bij thuiskomst met de kinderen een film in de lounge gekeken. Of althans poging gedaan heb denk ik halve film niet gezien omdat ik me ogen dicht had, oepsie.

Zaterdag bijgeslapen en was weer klaar voor een nieuwe dag. Tegen het einde van de ochtend kwam Jannika (beste vriendin van Katie) me ophalen. Naar Auckland gereden en daar moest Jannika wat afleveren. Daarna in Auckland rond gewandeld ;). Door een marktje en langs de haven. Staan kijken bij een straatartiest, natuurlijk even gelegen in het zonnetje joepie.

Daarna baar Mount Eden gereden. Mooi uitzicht over Auckland. Die heuvel is een hele oude vulkaan, super grappig om daar boven op te staan.

Al met al een hele geslaagde dag.

's Avonds nog een film gekeken (meet the fockers) in de vernieuwde "lounge/speelgoedkamer" de garage (zodat moeder de eigenlijkd lounge kan gebruiken als repetitie ruimte voor haar muzieklessen en musical "Annie".

Dit was mijn weekje weer. Druk maar leuke week ben benieuwd naar aankomende week met al de naschoolse activiteiten. Hoop dat alles goed gaat verlopen.

Mocht je vragen hebben stel ze gerust! Hihi

Doei Doei

Kiwi Rik

Reacties

Reacties

mama

Hey Rik, idd een strakke planning nodig om dat in goede banen te leiden. Hoe komt Maddie van gitaarles naar huis, moet je die tussen door nog ophalen?? en mogen we van je nieuwe gezinnetje ook foto's zien?
Hier is het gewoon koud en winderig, brrr! Verder gelukkig omet je gezinnetje hier alles goed nog niet geveld door de griep die er heerst. Kijke weer uit naar je volgende blog!!
Liefs van ons xxx

Ria

Hoi Rik, zo te zien op de foto's heb je het wel naar je zin in kiwi land ;) Hier hebben we morgen gekke moandaag. Hopenlijk is het dan net zo'n mooi weer als vandaag. Zonnetje erbij maar wel frisjes.
Groetjes oet Lottum

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!