Riksoesie.reismee.nl

safe in Pokekohe

Hoi hoi allemaal,

Wat een weekje was het weer. Het zal ook niet zo zijn ;), positief gelukkig.

Daar gaan we:

Zondag uit geslapen niet normaal. Geen wekker gezet en werd voor de eerste keer wakker om 12.30uur had het blijkbaar nodig.

De andere halve dag gebruncht met Kathie en Mike (kiwi papa en mama). Daarna kwam tante Toos (kiwi oma :) ) op bezoek gezellig. Nog even duik in het zwembad genomen en geskyped met me nieuwe familie ;). Hebben 4 kinderen 2.5jaar , een eiige tweeling van 5.5jaar. Alle 3 jongens. En een meisje van bijna 8 jaar (29januari). Allemaal even gezien en gesproken was heel leuk. Kijk erg uit naar zondag (morgen).

Maandagochtend andere dagindeling. Om 07.00 uur opgestaan om met Kathie te gaan rennen. Of eigenlijk zij lopen en ik rennen in totaal 8.6 km gerend en dat in deze hitte. Want zelfs om 7.30 was het al warm.

Daarna met Tante Toos op stap geweest liep me Whangarei zien was heel leuk. Ook samen geluncht en veel gekletst.

's Middags naar de Bay of Islands gereden en daar met de boot van Kathie en Mike op stap gegaan. Wat een mooi ding. Geweldig ;).

Natuurlijk wat een mooie plek is de Bay of Islands waanzinnig. 's Avonds in een baai gelegen heerlijk rustig. Vrij snel in slaap gevallen.

Maandag vroeg wakker maar wel lekker geslapen. 's Ochtends klein rondje gedaan op het peddelboard (suppen).

Daarna naar een andere plek gegaan om te vissen. 's Middags in een mooie baai gelegen om te zonnen en te genieten van het weer ;).

Daarna een rustig plekje gezocht om rustig te overnachten. Gelukkig gevonden ;).

Drankje gedaan bij een bar in de baai. Door hoogtij was bijna de rubberboot (motorboot) weg gedreven gelukkig zag ik iets weg drijven dat op ons bootje leek hihi. Verder nog paar rondjes gedaan op het peddelboard blijft leuk en goede workout ;).

Woensdag was mijn relax dagje. Iets langer uit geslapeb dan gister, ideaal. Daarna paar baaien bekeken en een lagoon. Blijft mooi in Bay of Islands waar je ook kijkt. Daarna naar de zeiljacht/boot race gaan kijken. Zaten paar mooie en vooral dure boten bij hihi, kijken kost niks :).

Nog even Russell in gegaan rondje gelopen. Terug gevaren naar de jachthaven. Daar de boot goed en snel in geparkeerd, well done mike ;).

Een rustig half middagje nog op de boot door gebracht. 's Avonds ook niks meer uit gevoerd wordt je moe (lui) van dat luxe leven ;).

Donderdag rustig wakker worden in de jachthaven. Verder in de ochtend boot schoonmaken en alles opruimen.

Toen op weg naar Paihia en paar andere bezienswaardigheden gezien langs de kust. Na de lunch alles gezien te hebben terug naar Whangarei gereden. Thuis wasje gedraaid, paar klusjes gedaan ;) en natuurlijk even relaxen.

's Avonds zalm en mosselen (weer wat nieuws) gegeten was nog lekker ook ;).

Vrijdag beetje tv kijken in bed (wie is de mol) en daarna ontbeten en koffertje ingepakt. Ready to go ;).

Aan het einde van de ochtend een rondje gereden in de mustang van Mike. Wat een gave auto wauw. Zelf ook even in gereden, prachtig makes me happy ;).

Na het ritje naar Owen en Louise gereden. Daar me spullen in een lodge kamer gedropt ;). En een rondje gelopen in Whangarei. Ook nog een drankje gedaan in het zonnetje met 2 duitse au pairs.

's Avonds wrap gegeten en lekker gekletst met Louise en Owen ;).

Zaterdag natuurlijk weer rustig wakker geworden. Theetje gezet en tv gekeken, ideaal !

Rond de middag met Louise naar de jachthaven gegaan, drankje gedaan aan het water ;). Er was geregeld dat Oma Toos (kiwi oma :) ), Rodger en Marie er ook waren en samen gelunched jammie.

Na de lunch met Rodger en Marie mee en naar het strand gegaan. Daar Rebecca ontmoet (dochter Rodger en Marie).

's Avonds pizza gegeten en rustig aan gedaan want waren allemaal gesloopt.

Zondagochtend "vroeg " opgestaan ( 08:00uur) om me klaar te maken voor de bustrip naar Pokekohe.

In de bus ging alles goed en ik stond op tijd bij de afgesproken busstop joepie.

Al snel kwamen moeder met de kids aanrijden al gelijk kletsen super lief.

Bij aankomst thuis van alle 3 grote een knuffel gehad. Heerlijk zo liefdevol.

Rondleiding van Madeleine door het huis gekregen en daarna me spullen uitgepakt in me grote kamer joehoe.

Wat een verschil nu zeg geweldig. Plus een eigen badkamer ;).

's Middags een rondje door Pokekohe gereden met de auto en gestopt bij een speeltuin in het centrum met een waterfontein. Lekker nat allemaal ;).

Voel al na een paar uurtjes goed thuis bij de kindjes, want die zijn super leuk ;). Well done kids !!

Weer een "drukke" leuke week gehad. Goed uit kunnen rusten voor de nieuwe uitdaging bij de Mc Dowall familie. Kom maar op ik ben er klaar voor ;).

We zullen zien wat er gaat gebeuren hier deze week ;). Happy me ;).

Groetjes,

Kiwi Rik

Nico

fijn dat je het nu prima naar je zin hebt, wij gaan ons nu zo op maken voor de klassieker..

thuis

Je hebt je batterij weer helemaal op kunnen laden. Dankzij onze GEWELDIGE familie in New Zealand. En nu op naar een fantastische 7 maanden bij je nieuwe familie. Ik hoop dat je al die familie nog een beetje uit elkaar kunt houden straks; meerdere moeders en oma's, en een hele bups kinderen! Laat je van je beste kant zien (doe je toch wel) en everybody loves Rik. Kan niet missen. xx papa