Riksoesie.reismee.nl

laatste weekje wellington.

Hoi hoi iedereen,

Hoe staat het ermee in Nederland overleven jullie de storm daar ??

Deze week veel kerstkaartjes nog binnen gekomen, geeft me een super warm en blij gevoel dat jullie allemaal aan mij denken. Super bedankt iedereen ;).

Een bewogen weekje:

Net terug van het zuider eiland gelukkig kan ik nu nog een weekje bijkomen "vakantie" voor ik weer aan de slag ga.

Maandag officieel besloten dat ik ga stoppen bij mijn au pair familie. Voor velen komt dit uit het niets denk ik. Dus zal het even uitleggen. In het begin liep het al niet helemaal soepel: verhuizen zonder dat ik dat van te voren wist en woonde 2 mensen (Rob en Laura) bij ons in huis. Geen wifi (wel beloofd in dit huis maar niet gekregen) . Dat waren al lastige dingen. Maar helaas voelde ik me vanaf december niet echt meer thuis bij de familie. Hun zaten in een lastige periode en dat uitte zich naar mij toe dat ze weinig tot niks met mij spraken. Zelfs niet "hoe is het?" of "hoe was je dag". Voor ik op vakantie ging een gesprek met ouders hierover gehad dat ik me beetje eenzaam voelde en dat ik het fijn zou vinden dat ik iets meer zouden willen praten. Moeder gaf al gelijk aan dat zij dat niet kon opbrengen omdat ze ontslagen was en voor 2 kinderen moest zorgen. Dus vragen hoe het met mij ging kon er niet vanaf. Dat vond ik persoonlijk heel vreemd maar ik doe er niks aan.

Toen heerlijk op vakantie geweest 2 weken. Toen ik zondag thuis kwam voelde het niet als thuiskomen en omdat er weer weinig tegen mij werd gesproken heb ik toen de knoop door gehakt dat ik stop bij deze familie. Vind het heel jammer maar ik kan zo niet 7 maanden nog door gaan.

Gelukkig is nu mijn organisatie druk opzoek naar een nieuw gezin voor mij en ook ik ben op Au pair World opzoek naar een nieuw gezin.

Ik moet nog hier blijven tot 16 januari. Als ik dan nog geen familie heb gevonden " wat hoogst waarschijnlijk zo is" ga ik naar Kathie en Mike toe in Whangarei. Hopelijk dat ik dan snel een nieuw gezin vind.

Maandag rustig bij gekomen van me vakantie. Wasje gedraaid en kleren uitgehangen buiten want was mooi weer (zonnetje en wind) droogde de kleren lekker snel.

Dinsdag Jessica (intern van de zuider eiland vakantie) Wellington laten zien. Naar mount Victoria en Botanic Gardens. S avonds samen gegeten en veel gekletst.

Woensdagmiddag richtig Wellington gegaan om samen met Jessica te gaan poolen en samen avondgegeten.

Daarna naar de Botanic gardens gegaan want was een muziek festival aan de gang. Ff gezeten op het gras en mensen gekeken blijft toch leuk. Daarna rondje door het park gelopen want er hingen overal gekleurde lampen en toen het begon te schemeren gaf dat een prachtig gezicht.

Nadat we alles hadden gezien ben ik weer met de trein uhhh bus 'werd weer vervangen' naar huis gegaan en moest omhoog lopen omdat de bus niet omhoog meer gaat na 21.00 uur. Mijn beweging ook weer gehad ;).

Donderdagochtend rustig opgestart. Rond de middag samen met Jessica een kijkje genomen in de Dutch shop en daarna een wandeling gemaakt van een paar uur in het Belmont park. (Ligt op dezelfde heuvel als mijn huis, maar het park is 3500hectare groot).

's Avonds kwamen er vrienden van ouders over de vloer.

Vrijdagochtend zo waar uit kunnen slapen. Om 10.00 uit gingen Rik zijn oogjes open ;). Eerst met papa en mama geskyped was leuk om die weer even te zien en te spreken.

Daarna naar Wellington gegaan. Daar de boot naar Eastborne gepakt en samen met Jessica daar beetje rond gelopen. Was leuk om daar weer even rond te lopen.

's Avonds een hapje gegeten in het Centrum van Wellington.

Zaterdagochtend vroeg me bedje uit. Ben met een duitse au pair (Alina) naar Somes island (in de haven van Wellington) gegaan daar rondgekeken en gewandeld was niet zoveel te doen als we dachten. 's Middags op het strand in het zonnetje gelegen wat een leven zeg.

's Avonds samen wat gegeten en toen had ik af gesproken om met me Achterneef (denk ik) Kurt wat te gaan drinken was er gezellig veel gekletst, ik heb me vermaakt. Daarna rond 22.30 met 2 andere au pairs afgesproken van Upper hutt om nog even uit te gaan. Dat even werd alleen wat langer. Om 2.45 vielen me ogen bijna dicht. Toen de bus naar huis gepakt helaas rijdt er geen bus meer omhoog naar mijn huis dus moest nog 45 minuten lopen. Toen ik onder aan de heuvel stond was er een lieve meneer die me aanbood me een lift omhoog dat natuurlijk niet af laten slaan en zo was ik toch nog beetje "optijd" in me bedje.

Van de zondag 'vandaag' heb ik lekker een relax dagje gemaakt was. Een lange leuk en gezellig week. Veel gedaan en mee gemaakt. Dus zondag helemaal niks gedaan heerlijk.

Dan nu nog 1 week werk bij Tracey / Mike / Austin & Carter en dan hopelijk snel een nieuw gezin.

Vond het super gaaf hier de afgelopen 4 maanden veel mee gemaakt. Maar helaas er toch achter gekomen dat het samen tussen ons niet gaat (te verschillend). Ga vrijdag met de bus naar me familie in Whangarei toe Kathie en Mike tot zaterdag;).

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust :).

Iedereen aan de andere kant van de wereld een fijne zondag en een fijne week. Tot snel.

Xx kiwi rik .

Reacties

Reacties

thuis gezinnetje

Zo lieve Rik, zit je eerste avontuur bij een au pair gezin er bijna op. Afscheid nemen van die kleine boys zal je nog zwaar vallen, die kleine doerakjes ga je zeker heel erg missen. Nog veel plezier deze week in Wellington. We hopen dat je snel een ander au pair gezin zult vinden waar je je wel thuis kunt voelen.
dikke knuffel van ons allen.

Marianne Claessen

Hoi Rik, Jammer voor je dat het zo gelopen is. Ik hoop dat je snel een leuke familie vindt waar en nog een leuke tijd kunt doorbrengen.
Groetjes uit Lottum!!

Monique

Hoi Rik
Ja hoor we overleven de storm wel!
Nog een week bij deze familie ook wel wee spannend
En zal wel moeilijk zijn om afscheid te nemen van de boys.
Als het niet goed voelt moet je een goede beslissing nemen voor je zelf!
Nog een weekje en afscheid nemen van de familie en de boys zal wel even lastig zijn.
Heel veel succes met het zoeken naar een andere familie.
Groetjes uit Zevenhuizen.

Truus en Matt

Hoi Rik
Toch vervellend dat het niet helemaal klikte met de Familie. Maar ik vind het heel knap dat je dit zelf aan hebt gegeven en dat je voor jezelf bent op gekomen. Ik weet zeker dat er met jouw instelling en enthausiasme weer zo een nieuw gezin gevonden is hopelijk heb je dan meer geluk!!! Veel sterkte met het afscheid nemen van de boys.
Groetjes uit Lottum

Riny en Jan

Hoi Rik
Wat jammer nou dat het niet meer klikt met je au pair familie.Maar zoals je zegt als je het thuiskomen gevoel niet meer hebt,en de familie bespreekt niets met je valt de dag lang.En je kunt niet via wifi contact houden met je vrienden valt het allemaal zwaar.En je kijkt nog tegen 7 maanden aan.Flink van je dat je voor jezelf gekozen hebt.Ik hoop voor je dat je snel een ander au pair gezin toegewezen krijgt.
Veel geluk hiermee en we volgen je avontuur verder in Nieuw-Zeeland.
Heel veel lieve groetjes van Ome Jan en je peettante Riny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!