Riksoesie.reismee.nl

south island vacation ;)

Heyy iedereen,

Hoe is het ? Fijne kerst en goed oud en nieuw gehad?

Dit is dan mijn eerste verhaal (blog) van 2015. Het is gelijk een hele speciale want mijn hele vakantie staat erin beschreven. Ik heb veel gezien en beleefd dus veel leesplezier.

Mijn zuider eiland reis begon om 21 december 2014 lets go:

Christchurch -> Kaikoura

Zondag ochtend vroeg me bedje uit. Werd voor me wekker wakker ;). En die stond om 06.00 hihi.

Om 06.45 uur naar Wellington Airport. En ik vloog 1.5 uur. Met 10 minuten vertraging kwamen we aan in Christchurch.

Iedereen was op tijd en vertrokken om 09.45 uur van het vliegveld (christchurch) naar Kaikoura met de Stray bus.

Aangekomen in Kaikoura een wandeling gemaakt van ongeveer 3 a 4uur, zeehonden gezien onderweg, op de rotsen en onder het voetpad ;) + een hoop meeuwen. Voor we konden gaan moest eerst de sleutel worden vervangen van de bus want die was verbogen.

Op de terugweg fish and chips gegeten en wat bier gekocht :).

'S avonds lekker biertje gedronken en redelijk op tijd gaan slapen want morgen om 04.30 me bedje uit om met dolfijnen te gaan zwemmen ;) .

Heerlijk vakantie weer dagje vandaag ideaal ;). Zon zon zon.

Kaikoura -> Picton

Maandag het is me gelukt om vroeg op te staan. Was nog donker toen we op de aankomstplek kwamen. Daar een briefing gehad en wetsuite aan getrokken plus de verdere benodigdheden voor snorkelen mee genomen.

Eerst met de bus een klein stukje naar de boten gereden. Ik zat op de kleinste boot met nog 13 andere snorkelaars. 25 minuten gevaren naar een gebied waar de dolfijnen meestal zitten (Zijn allemaal wild dus is hopen dat je ze vindt want wordt niks gebruikt om ze te lokken).

Maar gelukkig ze waren er, allemaal het water in lekker fris.

Toen onderwater blijven kijken en kwamen ze onder je door gezwommen of voor je langs.

Sommige op 10tallen centimeters. Beetje met ze gespeeld ;). Als ze rondjes om je zwommen proberen mee te draaien of naar beneden beetje duiken, en geluidjes maken.

Na ongeveer 15minuten weer aan boord want de dolfijnen waren weg en opzoek gegaan naar meer. Gelukkig snel weer gevonden, daarna nog 1x.

Aan het einde van de trip werd ik zee ziek, te veel deining maar is allemaal goed gekomen.

Het was het allemaal 3dubbel waard om met die beestjes te zwemmen. GEWELDIG !!

Tijdens de tussenstop bij een tankstation erachter gekomen dat de bus een lekke band had dus die moest eerst vervangen worden, gister al de sleutel die verdraaid was, gaat lekker.

Aangekomen in Picton koffer gedropt in het hostel.

Daarna een wandeling vam 3.5 uur naar een mooi uitkijkpunt gedaan. Op de terugweg ijsje gegeten. In het hostel in de Jacuzzi gedoken want dat overkomt je natuurlijk niet snel weer. 's Avonds een hapje gegeten in een restaurant en gezellig gekletst terug in het Hostel. Weer een waanzinnig mooie dag qua weer, ben stiekem ook verbrand :(.

Picton -> Abel Tasman Park

Dinsdag hadden we de ochtend nog vrij. Aangezien we vrije wifi hadden bij het Hostel lekker geskyped met me gezinnetje en me lieve vriendinnetje erg gezellig.

Om 11.45uur de bus in gegaan. Nieuwe bus-chauffeur want de eerste ging naar het noordereiland. Begin vond ik de nieuwe beetje vreemd maar dat kwam gelukkig snel goed. Was erg gezellig beetje anders. Probeert ook beetje eigen in breng erbij te doen zoveel als mogelijk. Om meer van Nieuw Zeeland te zien. Dus vandaag een gratis wijnproeverij gehad. Vanavond gebbqed. Hij had alle boodschappen gedaan super chill (Wel natuurlijk eigen bijdrage). Maar hij heeft het perfect geregeld ;). Na het eten gekletst bij een warm kampvuurtje.

Dagje Abel Tasmanpark

Alweer woensdag, vanmorgen om 08.15uur kwam een bus ons oppicken voor het kayakken. Na een grote uitleg over veiligheid. Maar om 10.30 konden we aan de slag en heb ik 4.5 uur gekayaked met Mike (dubbele). Zonnig weertje, aan de kant van de zee stond een harde wind+golven.

Onderweg zeehonden gezien die ook onder de boot door zwommen, en kleine zeehondjes gezien ;).

's Avonds met z'n alle samen gegeten. (Rijst met kip en saus) oftewel butter and chicken.

Weer heeft de tourguide een goed werk gedaan het was heerlijk.

De avond was beetje dood dus lekker vroeg gaan slapen :).

Abel Tasmanpark -> Westport

Allereerst Merry Kiwi Christmas (beetje laat) maar is nu eerste kersdag in me blog.

Dagje in de bus rond gebracht ongeveer. Rond 9.00uur reden we weg we waren om 14.30 in Westport. Daarna naar het strand gegaan. Rondje geloprn en daarna pootje baden in de zee. Biertje gedronken met iedereen en gebbqed. 's Avonds een groot kampvuur gemaakt en op het strand tot middernacht gebleven;). In de avond met een local nog een kleine wandeling gemaakt, toen me eerste pinguïn gezien, yes.

Westport -> Frans Josef

Kort nachtje achter de rug om 7.15 moesten we in de bus zitten op weg naar een ketting maken van bot. 5 uur lang bloed, zweet &tranen maar ben trots op het resultaat.

In Greymouth een kleine aanrijding gehad met de bus, tegen een auto met een bestuurder van 16 jaar oud. Gelukkig alleen krassen op de bus (Auto zat verkeerd).

Toen onze tocht vervolgd naar Franz Josef. Was een lange dag want kwamen pas om 19.45 uur aan. In gechecked in het hostel en een hapje gegeten in het dorp. Daarna terug nog wat gedronken in het cafe.

Dagje Franz Josef

De bedoeling was dat we om 09.00uur met de helicopter de glacier gingen zien maar helaas gooide het weer roet in het eten. Dus werd de helicoptertrip gecanceld. Hebben we een wandeling gemaakt naar de glacier van 3.5 uur in totaal. Wat een waanzinnige natuur wauw.

De middag rustig aan gedaan en nog even in de hot tub gezeten. Was goed warm (heet) maar wel lekker. Verder gegeten in het restaurant en een paar drankjes gedaan.

Franz Josef -> Wanaka

Vandaag hele dagje in de bus gezeten. Begonnen om 8.30uur en kwamen om 18.00 uur aan. Onderweg wel veel stops gemaakt van mooie plekken. Vanmorgen was het heel helder dus konden de Franz Josef berg zien. Beetje balen dat het nu wel kan en gister niet. Maar daarna naar mirror lake gegaan. Niet zo indrukwekkend als normaal want daar was wel laag hangende bewolking.

Toen verder naar het zuiden gereisd. Onderweg bij uitzichtpunten en watervallen gestopt. En zelfs nog bij Fox glacier, prachtig.

Toen we bij het hostel aankwamen. Na het inchecken waren er nog 2 plekken over voor zelf vliegen. Dus in plaats van morgenochtend om 7.15 uur voor het hostel heb ik dat vanavond gedaan. Was super gaaf zelf mogen opstijgen en mogen landen. En prachtig uitzicht over Wanaka en de bergen.

Waren laat terug maar gelukkig was er nog een keuken op om 22.30 en hebben we samen lekker gegeten.

Wanaka -> Queenstown

Op naar Queenstown vandaag ochtendje vrij omdat ik gisteravond al zelf gevlogen had ;). Om 10.00 uur voor het hostel. Voor die tijd me familietje verrast met een skypegesprek samen geregeld met me broertje ;). Was fijn om er even bij te zijn als hun kerst vieren (was ik er toch even bij).

Daarna de busreis naar Queenstown begonnen. Onderweg gestopt bij een fruitwinkel, goedkoop fruit gekocht ;). Volgende stop bij een bungy jump brug gedaan (43 meter hoog).

Daar besloten em vast gezet dat ik op 1 januari om 14.00 uur ga skydiven.

In Queenstown was het heerlijk weer en prachtige natuur.

's Avonds bij de indian gegeten, voor het "afscheid" van Carlin. Onze super gave buschauffeur vanaf Picton. Wat was hij geweldig bedankt Carlin.

Een beetje vroeg naar bed gegaan, voor morgen.

Queenstown dag1(Milford Sound)

Vanmorgen vroeg opgestaan om met de bus naar Milford Sound te gaan. 5 uur in de bus toen 1.5 uur met de boot, was mooie natuur (gave rotsen en watervallen).

Daarna weer 5 uur terug met de bus. Dus weer een productief dagje "not". Maar wel weer meer van Nieuw Zeeland gezien ;). 's Avonds bij furg-burgers gegeten wat een lekkere hamburgers jamjamjam. Daarna nog gaan stappen viel tegen dus waren snel weer terug op de kamer.

Queenstown dag 2 Oudejaarsdag

Vanmorgen beetje uitgeslapen, beetje gek weer. Eerst regen dan strak blauwe lucht en daarna weer regen 's middags. Helaas hadden we een ziptrek toen het regende. Maar het was wel heel leuk, tokkelend naar beneden.

Eerst rustig en paar x op zijn kop en de laatste wad super cool. 300 meter en 30 verdiepingen naar beneden ;).

Toen snel gedouched en pizza gegeten zodat we een goede basis hadden. Om 19.0p uur begonnen met feesten. Eerst 5 kroegen gehad, toen vuurwerk gekeken en nog even verder gefeest. Vond het nog beetje rustig vanavond en vannacht in Queenstown misschien beetje te veel van verwacht;). Maar was wel gezellig.

Me andere kamergenoten waren goed de weg kwijt. Maar het is oud en nieuw.

Queenstown dag3 Nieuwjaarsdag

Vanmorgen beetje uitgeslapen ging niet al te goed want was goed zenuwachtig voor vanmiddag dus werd na 8.00 uur ieder uur wakker.

Maar dichter het moment kwam dat ik naar de skydiving moest hoe rustiger ik werd (gek genoeg). Toen gingen we naar de hangar. Overal aan toen in het harnas, klein intervieuw vooraf en toen het vliegtuig in. Op naar de 15.000ft, eerst bij de 12.000ft

1 persoon eruit gesprongen en daarna op de 15.000ft de rest. Was heel gaaf eerst beetje eng omdat ik soort koprol draai maakte en ik ff de weg kwijt was maar daarna prachtig en lekker genieten. De skydive heb ik betaald van me verjaardagsgeld en afscheidsfeestje. Iedereen die daar aan mee geholpen heeft super bedankt. ;)

Vanmiddag lekker maccie gepakt en opgegeten op het strand in het zonnetje ;).

Vanavond lekker bij het steakhouse gegeten en daarna "vroeg" gaan slapen. Mijn filmpje terug gekeken van de skydive.

Queenstown -> Mount Cook

Vanmorgen vertrokken uit Queenstown met een nieuwe bus chauffeur. Hij is oke maar Carlin blijft nummer 1.

Door naar Mount Cook gereden. Daar een karretje met 8wiel aandrijving gereden naar een glacier meer. Na het avontuur nog een hike van 3 uur gedaan door de vallei van Mount Cook.

's Avonds rustig aan gedaan en vroeg gaan slapen.

Mount Cook -> Rangitata

Enerlaatste dag van deze vakantie :( . Vanmorgen van Mount Cook naar Rangitata gereden. Onderweg paar stops gemaakt. Nadat we de mensen voor het raften en paardrijden hadden afgezet. Met de overige mensen nog een 1000jaar oude boom gezien goed groot.

Nadat ik de koffer op de kamer had gezet omgekleed en 10km gerend in het zonnetje. Was warm maar wel ff lekker.

Na het rennen buiten op het gras gelegen en 's avonds een bbq gehad met iedereen, jamjam.

Rangitata -> Christchurch

De 2 weken zitten eral weer op wat gaat dat snel zeg niet te geloven.

Vanmorgen al om 7.00uur naar Christchurch vertrokken. Om 09.30 waren we al in Christchurch. Koffers uit de bus en alles na checken of je niks achter laat. Toen paar uurtjes door Christchurch gelopen. Niet heel veel bijzonder al zeg ik het zelf. Maar wel goed om het te hebben gezien.

's Middags na van iedereen afscheid te hebben genomen (viel toch zwaarder als ik gedacht had) terug gevlogen naar Wellington.

Dit was mijn hele avontuur op het Zuider eiland. We hadden een leuke groep samen al zeg ik het zelf. Komt natuurlijk ook vanwege al de nederlanders maar ook met de andere heb ik veel kunnen lachen.

Nu heb ik nog 1 weekje vakantie en daarna gaan we weer aan de slag.

Fijne week en tot volgende week

Groetjes,

Kiwi Rik

Reacties

Reacties

mama

Jeetje Rik wat een groot en geweldig avontuur. En ik weet dat de natuur, vooral op het Zuider Eiland, overweldigend is. Ik kijk uit naar nog meer foto's van al die indrukken.
Deze herrineringen nemen ze je niet meer af en kun je lang na van genieten!!
Dkkie knuffel en kus X mama

papa

geweldige vakantie gehad zo te lezen. Hadden we tussendoor ook al steeds meegekregen. Je grenzen zijn superveel groter geworden. Wat stoer allemaal. Een heel goed en lief idee om je vrienden voor hun bijdrage aan een life-time-experience te bedanken. Hier kun je een tijdje op teren! xx papa

Matt en Truus

Hoi Rik

Wat een avonturen heb je meegemaakt, dit is toch wel heel bijzonder om met dolfijnen te zwemmen en dan ook nog skydiven en dan die mooie wandelingen en een gezellige groep mensen dit nemen ze je niet meer af Rik, het hele plaatje is compleet wat fijn voor je dat je dat allemaal mee mag maken geniet nog van alles!!!

Groetjes van Matt en Truus

Will

Wat een super mooie reis heb je gemaakt Rik. Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Blijven genieten hoor maar dat lukt jou wel!

Groetjes,
Will

Mara

Ha Rik, wat een verhalen allemaal. Super leuk! En wat een ervaringen heb je daar al op mogen doen. Lekker van profiteren en genieten nu je daar zit.

Groetjes Mara

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!