Riksoesie.reismee.nl

12weken van huis

Hoi hoi trouee bloglezers ;),

Hoe is het?

Mijn weekje verliep een beetje anders:

De zaterdagmiddag verliep niet zoals gepland. Moeders vlucht werd geannuleerd en daardoor kwam ze pas zondagochtend 08.55uur aan in Wellington. De zaterdag samen met Austin fish and chips gegeten en daarna beide in bad gedaan. Tot slot naar bed gegaan. Alles onder controle vandaag. Hoef tegenwoordig meestal alleen nog maar te kijken naar Austin en dan weet hij al genoeg, onder de duim.

Zondag ochtend zorgde Laura en Rob voor de kinderen dat was wel ff lekker. Kon ik iets langer ik bed blijven liggen 07:15uur. Toen me klaar gemaakt en naar de ASB arena gegaan (daar werkt Tracey) groot nieuw complex. Daar eerst beetje warming up gedaan om 08.30 was de eerste hihi.

Toen snel Tracey opgehaald van het vliegveld en terug naar het volleybaltoernooi.

3 wedstrijden mee gespeeld. Eerste gewonnen, was makkelijk die eindigden als laatste. Toen 2x verloren. Eerst de halve finale wij eindigden als 4de van de 6. En moesten tegen nummer 1. Speelde al 25 jaar samen ofzo. Maar wij volleybalde nog aardig mee vond ik zelf. Daar troostfinale en helaas na een spannende wedstrijd die net verloren. Maar het was leuk om weer te volleyballen.

Laatste paar punten verkeerde beweging gemaakt met me rechter enkel die nu pijn doet :(.

Dit team waar ik mee speelde hebben nog een spelverdeler nodig dus wie weet dat ik volgend seizoen (begin februari-maart) mee speel met hun.

Voor uit wedstrijden moeten ze soms 3 uur in de auto zitten. Zitten wij soms te klagen als het 45 minuten zijn. Dus worden dag uitjes hier hihi.

De rest van de zondagmiddag lekker relaxen op me bedje.

Maandag ochtend was zwaar. Overal spierpijn van gister. Wauw wist niet dat je zoveel spieren gebruikt bij volleybal ;).

Gelukkig rustig op gestart. Om 09.00uur met me papa en mama geskyped. Gelukkig ging het nederlands praten een stuk makkelijk dan de vorige x met de nederlandse au pair ;).

's Middags met Austin en Carter naar bikepark geweest. Het zonnetje scheen lekker en hebben ons daar 2 uur vermaakt ;) .

Daarna waren we allebei moe hihi.

Beetje domper aan het begin van de avond. Tracey vertelde dat we rond maart/april dit huis uit moeten. Omdat de verhuurders dan hun huis in willen om het te renoveren. Dus over 5maanden misschien weer verhuizen. Zit ik niet echt op te wachten maar goed.

Dinsdagmorgen gehoord dat we zo ie zo tot kerstmis geen wifi krijgen. Dat was een nieuwe tegenslag. Maar contact gehad met mijn au pair organisatie en die vertelde dat de ouders of voor meer data moeten zorgen of voor wifi. Hun zouden contact opnemen met ouders.

Dinsdagavond naar Wellington city concert band om een repetitie mee te maken. Was in een soort loods. Dirigent was niet heel serieus dus weet niet of dit hem gaat worden maar volgende week nog een x proberen en zien hoe het dan gaat ;). Op de website gekeken en blijkt dat de dirigent toch best wel goed is hihi. Grachtenconcert gewonnen en voor een paar grote orkesten gestaan in Nederland, Oepss :).

Donderdagochtend naar moeder opgepikt van werk en daarna naar het vliegveld gereden. Austin en Tracey gaan weekendje naar Christchurch. Op de weg ernaar toe een klein vliegtuigje zien op stijgen maar die ging meer naar rechts dan vooruit, harde wind.

's Middags rustig gehad met alleen Carter om me heen. Was heerlijk om beetje uit te rusten en met hem te spelen ;).

Vrijdag nog een rustig dagje gehad samen met Carter. 's Ochtends een grote ronde met Asha gewandeld en gelijk de omgeving beetje verkend.

's Middags de suprise gemaakt voor Austin voor Sinterklaas (opdracht uit me opdrachtenboek van de muziek.) Maar blijft natuurlijk leuk om hem te verrassen! ;).

Ook heftig nieuws vandaag. Een Cricket speler is gestorven na een bal die hij in zijn nek kreeg tijdens een wedstrijd. Bizar :(.

Maar gelukkig ook het goede nieuws uit Nederland gehoord. Feyenoord heeft een geweldige prestatie gedaan. En gaat over winteren in Europa go feyenoord (In gedachten ben ik erbij) .

Op zaterdag vroeg me bedje uit op naar het volleybal toernooi. Was een toernooi ter nagedachtenis aan een speler die overleed na een auto ongeluk met alcohol in het spel.

Het begon om 8.30uur oef. De poule fase zonder moeilijkheden door gekomen. 3x op rij easy gewonnen. Toen een wedstrijd wel meer moeten vechten was leuk. En helaas troffen we daarna het sterkste team van het toernooi en werden we naar huis gestuurd :( Hihi. Maar het was weer heerlijk om te spelen en gelukkig geen last van me enkel gehad.

Kleine smet was. Rond 15.00 uur een vechtpartij bij een van de volleybalwedstrijden gelijk hoop mensne erbij maar duurde toch ff voor de 4 of 5 mensen uit elkaar gehaald werden. Wist niet dat dat kon. Met volleybal zo agressief. En helemaal een herdenkingstoernooi. Was een van de weinige blanken denk 3 of 4 andere. De rest kwam uit Samoa of oorspronkelijk ;). Hihi.

's Avonds mezelf getrakteerd op fish and chips en nog even op het gras gelegen, genoten van het zonnetje.

Morgen (zondag) komt er een au pair van de andere kant van Wellington mijn kant op, laat haar hier beetje de omgeving zien. Dus soort rustig dagje.

Owwja bijna vergeten. Afgelopen zondag heb ik een paar nieuwe foto's geupload. Veel kijk plezier ;)

Doei doei

Tot volgende week

Groetjes,

De gele kiwi ;)

Reacties

Reacties

mama

Ha onze kiwi, hoe zo ben je geel???
Alles weer onder controle lees ik, goed zo! Wij hier ook, alleen wordt het wel erg fris zelfs koud, brrrr!
Kan je ook een paar foto's van je huis en bikepark erop zetten ben wel erg benieuwd hoe dat er uit ziet. Of van de omgeving waar je nu zit?
Dikke knuffel van je moedertje Xxx

papa

Las ergens, dat je ook cricket speelde met Austin. Ken je de spelregels dan nu een beetje? En tijd alleen met Carter. Rustig, saai? Dat was toch ook een boefje? Vond het skypen ook leuk. En je Nederlands gaat al vooruit. Ha, ha. PSV is met de hakken over de sloot (veel water op 't veld) in Europa. Dinsdag hopelijk beter spel tegen Feyenoord. Is thuis, dus dat zullen ze wel winnen, hoop ik. tot snel weer.

Truus van Soest

Ha die Rik
Wat leuk dat je mee vollybal hebt gespeeld en fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik vind het knap dat je zo recht op je doel afgaat.Ook met de twee boefjes kun je goed overweg. Rik nog een fijne tijd daar en ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal!!!

Groetjes uit t rozendorp Truus

Riny Smulders

Ha die Rik
Wat een turbulent leventje heb je zeg.
Pet je af dat het allemaal zo goed gaat met je.
Ik lees graag je verhaal iedere week.
Ik ben nu ook een beetje oppas Jan is twee dagen hier
het is een heerlijk jochie,net zo bij de hand als jouw au pair kinderen.Jan kruipt als de beste sinds zaterdag weer twee tandjes erbij.Het is echt genieten.
Met de rest van ons gezin gaat het prima,Sandra is nu ongeveer 16 weken zwanger gaat goed.En als je terug komt Dan is er weer een familie lid bij.
Wat er in een korte tijd veel kan gebeuren.
Rik ga zo door jongen en geniet van alles wat er op je pad komt.
Gr tante Riny

Gonnie van Ome Jan

Hallo Rik,
Ik lees dat je het erg naar je zin hebt in Nieuw Zeeland. Wekelijks lees ik je blog. Erg leuk.
Onze dochter, Piene van 19 jaar, heeft vandaag te horen gekregen dat ze haar buitenlandse stage in Nieuw Zeeland (Auckland) mag gaan doen van 02-2015 t/m 07-2015. Leuk voor Piene, maar tevens ook spannend.
Heb jij nog tips, advies voor haar? Bij ons kan de voorbereiding beginnen. Als je zin en/of tijd hebt stuur ons dan een prive-mail: gclaessen@ziggo.nl Heel veel dank en nog een super-tijd in Nieuw Zeeland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!