Riksoesie.reismee.nl

een nieuw "t"huis

Ola iedereen,

Hoe is het met iedereen?

De zomer komt er aan de zomer komt eraan. Hihi. Hele weekend superr weer gehad en maandag ook nog.

@Inge. weg van de drukte en de kou. Jullie komen dichterbij qua afstand alleen qua tijd zitten jullie verder weg.

@papa #aupairs geen idee hoeveel erin totaal zijn maar van dream au pair zijn er 20 au pairs hier. Maar er zijn nog andere organisaties. Ik kom in contact via facebook. Hebbem een facebook pagina voor alle au pairs in Wellington. Of je komt in contact door andere au pairs die je al kent en leert zo weer nieuwe kennen.

@papa #verhuizing tuurlijk heb nog een paar foto's gemaakt voor ik weg ging :). En zodra ik wifi heb in het nieuwe huis ga ik ze uploaden op me blog.

Wist je niet dat mijn familie hier een nieuw huis hebben gevonden. Dat klopt was ook pas bekent sinds zondag bij mij dus lees snel me blog en dan weet je er alles over ;)

Er is veel gebeurd afgelopen week dus snel beginnen.

Zaterdag 8 november beginnen we mijn blog van de 10de week ;).

Vandaag s ochtends rustig wakker geworden en daarna 2.5 uur gewandeld in de heuvels achter het huis. Op het hoogste punt kon ik over de andere kant vsn het eiland heen kijkdn en de zee zien was 373meter hoog.

Op de terug weg alles via internet bijgewerkt in het cafe.

Thuis gedouched en omgekleed.

Aan het eind van de middag de bus gepakt naar Wellington de bus zat al snel vol. Ben ik blij dat ik aan het begin van de rit kon instappen ;).

In Wellington voor het eerst naar een Meet up groep gegaan mensen tussen de 20 en 30 jaar. Bijna allemaal uit Nieuw Zeeland dus me eerste Kiwi vrienden ontmoet.

S avonds om 21.00uur de vuurwerkshow gekeken in de haven was super mooi 12 minuten knallen. Goed gedaan Wellington.

Daarna nog drankje gedaan en kletst. Was rond 00.00 thuis.

Paar uurtjes geslapen want om 3.30 begon de rugby wedstrijd Engeland-Nieuw Zeeland. Lora en Rob zouden het ook kijken zeiden ze maar heb ze de hele wedstrijd niet gezien. Beetje jammer. Maar gelukkig won Nieuw Zeeland. En kan ik nog steeds zeggen iedere wedstrijd die ik heb gezien van Nieuw Zeeland hebben ze gewonnen bingo.

Daarna me bedje weer in gedoken.

Gelukkig waren ze rustig s ochtends dus in bed geslapen / gelegen. Toen ik boven kwam waren Lora en Rob de rugby wedstrijd aan het kijken. Laatste 20 minuten ze waren niet blij hihi.

Toen ik zei dat ik de scheids niet best vond fluiten kregen van Rob de volle laag. Ja jij weet helemaal niks van Rugby dus hoe kan jij dat nou weten. Gefrustreerd Rob dat ze verliezen (moehahaha).

Kreeg vanmorgen ook te horen dat ze een huis hebben gevonden om te huren. Gaan wonen in Maungaraki en verhuizen donderdag al, vaart erachter ;).

S middags met familie naar het zwembad geweest. Was lekker om even te badderen. S avonds op austin en carter gepast. Ouders gingen samen uit eten, vader had gezegd tegen Austin dat hij op mocht blijven tot ze terug waren. Dus dat wilde hij ook logisch. Alleen het enige nadeel was ouders kwamen pas rond 21.45 thuis.

Maandag:

Laatste paar dagen zijn in gegaan wel gek. Maar nog wel even genieten van het strand zo dichtbij en het was heerlijk weer. Nu al 4 dagen in een rij lente/ zomer weer. Was heerlijk op het strand en Austin kon zijn gang gaan op het strand en luisterde uitstekend ;).

Dinsdag kwam Jayne (contact persoon van Dream au pair) langs rond 12.00uur. Gekletst over hoe het allemaal gaat.

Woensdag:

S ochtends eerst naar gymastiek gegaan. Austin wachtte super op zijn beurt en speelde rustig met de kleinere kinderen toppie.

Carter vond het heerlijk om midden in de zaal te zitten alles te observeren ;).

S middags veel ingepakt en gelukkig aan het einde van de middag was de woonkamer zo goed als klaar well done rik ;). S avonds mijn kamer alvast aan kant gemaakt. En het avond eten gemaakt rijst, gehaktballetjes en satsaus jamjam.

Donderdag:

Vandaag zijn we verhuist verliep niet allemaal vlekkenloos naar mijn idee maar toch!

S ochtends heb ik Austin en Carter mee genomen naar het strand zodat ze in huis de laatste dingen konden doen, vooral bedden demonteren.

Daarna nog naar bikepark geweest. Daar gepicknickt en heerlijk gespeeld helaas ging het om 13.00 regenen. En de verhuiswagen zou om 13.00uur de spullen gaan inladen.

Dus moest nog wat tijd overbruggen.

Zijn naar het winkelcentrum in Lower Hutt gegaan en daar een eigen softijsje gemaakt. Super leuk. Keuze uit 12 soorten roomijs en dan keuze uit 30 soorten versiering. Daarna natuurlijk heerlijk smullen.

Later in de middag naar het nieuwe huis gegaan. Vader en Rob moesten naar cricket training. Na het avond eten gingen moeder en Lora naar het oude huis om schoon te maken en ik bleef bij de boys. Helaas waren de bedden nog niet gemaakt van de jongens of mijn of ouders bed dus moest Austin opblijven tot ouders thuis kwamen gelukkig sliep Carter voor 45 minuten in me armen.

Rond 21.30 bedden in elakar gezet zodat kids konden gaan slapen daarna werd mijn bed in elkaar gezet en tussne door nog even avond eten voor vader dus rond 22.45 was mijn bed in elkaar gezet en kon ik me kamer beetje inrichten en naar dromenland. Was een lange dag 12 uur alleen met de kinderen.

Vrijdag weer vroeg op want ouders moesten gewoon naar werk. Samen met Austin en Carter de omgeving verkent. Wonen boven op een heuvel en zijn bijna helemaal naar beneden gelopen naar een speeltuin. Toen berg op was erg vermoeiend dus toen we thuis aan kwamen was Austin bekaf. Yes eindelijk gelukt, Austin moe gekregen ;).

S middags heb ik alle keuken spullen uitgepakt en in de kastjes gestopt en ook speelgoed van Austin en Carter beetje opgeruimd en uit de verhuisdozen gehaald.

S avonds heeft vader nog lang gezocht om de gastank aan de praat te krijgen want hebben geen warm water nu maar helaas tevergeefs.

Daarna vader nog geholpen met laatste spullen uit de auto halen die van het oude huis kwamen.

Morgen komen opa en oma overvliegen vanuit Christchurch voor Austins verjaardag. S avonds nog beetje geholpen met de voorbereidingen cupcakes maken en ballonnen blazen ;)

Was weer een lange dag.

Zaterdagochtend kwamen opa en oma vanuit Christchurch. S ochtends naar trampoline park geweest super leuk. Ongeveer 10 trampolines en in de midden een grote bak met foam waar je in kan springen. Austin vond het geweldig en aan het einde was hij goed moe ;). Daarna met z'n alle gelunched en nog even bij cricket gekeken van Mike en Rob.

Zondag hopelijk een heerlijk welverdiend dagje relaxen thuis. Na deze drukke week. Aankomende week werk ik 6 dagen dus heb ik weer energie nodig ;).

Afgelopen week een super trui gevonden op facebook speciaal voor mij dus heb hem gelijk besteld. "Made in new zealand met holland parts". Tekst op de trui. Dat is perfect voor mij ;).

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust :).

Las ik nou dat sinterklaas zegt dat er alleen maar zwarte pieten uit spanje mee komen? Of is dat alweer anders??

Groetjes,

Kiwi rik

Reacties

Reacties

Connie

Hoi lieve Rik, leuk om zo te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Ze houden je in ieder geval goed bezig. Hier gaat alles zijn gangetje. Ja dat zonnetje daar zijn we wel een beetje jaloers op ????! Vind dat je het super goed doet en we zijn reuze trots op je. Lieve groetjes vanuit een koud Nederland Joyce, Bob en connie

mama

Rik, weer wennen aan het nieuwe huis en omgeving?
Op het kaartje bovenaan zit je volgens mij ergens op zee, kan jij dat ook veranderen?
Hier alles goed, ik ben aan het bedenken wat we met Sinterklaas hier gaan doen, nu zijn de meiden een keer in een hoger aantal dan de jongens. Voor de eerste keer!! ;)
Nou hou je goed en we lezen snel weer nieuwe avonturen van jou, hoop ik
Dikke knuffel en kus X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!