Riksoesie.reismee.nl

9weken weg van huis.

Heey lieve blog lezers,

Hoe is het ?

Ik ben alweer 9 weken weg van huis wauw. Na morgen gaat het echte avontuur beginnen ben dan langer weg dan dat ik was in Engeland 3jaar geleden (of alweer 4 jaar).

Goed om te lezen dat de zwarte pieten in Zevenhuizen gewoon zwart blijven geen gezeur ;).

@Cindy #kruidnoten klopt inderdaad smaken heerlijk. Ook leuk dat niemand ze kent dus iedereen laten proeven, blijft er minder over voor mij maar haal ik volgend jaar wel in in Nederland ;).

@Cindy #secretsanta ja is hetzelfde denk ik als met Sinterklaas alleen zonder de gedichten en suprises. Lekker makkelijk ;). En is niet met kerst maar vrijdag 19 dcember. Want met kerst ben ik op vakantie. Hihi

@moniek nee gelukkig niet hoeven koken voor 10 man. Ik kook alleen om woensdag. Maar was wel gezellig met z'n 10en alleen beetje te druk dus ben blij dat ze weer weg zijn ;).

Week:

Nu al weer november wat gaat de tijd snel.

Vandaag zaterdag s ochtends beetje uit kunnen slapen want gelukkig waren de kinderen stil genoeg. Werd rond 8.30 wakker doe ik het voor. Daarna een kaartspel en dobbelstenen gekocht in Lower hutt. Zodat ik wat meer spelletjes kan doen ook in me eentje ;).

'S middags een rondje gewandeld door de heuvels weer een nieuwe tracks. Was meer kruipdoor sluipdoor en soms hele stijle stukken omhoog of omlaag. Waarbij ik hoopte dat ik niet zou uitglijden want dat was een lange weg naar beneden. Gelukkig ging alles goed en ben ik nog heel. Toen tracey met haar vriendin en kinderen naar cricket in Petone gebracht. Dacht dat er s avonds een vuurwerk show was in Wellington maar had de au pair verkeerd begrepen is aankomend weekend. Maar heb wel afgesproken met haar (Laurie) 's avonds. Wilde de deur uitgaan en stond er bij de voordeur ineens een pakketje met mijn naam erop. Dus hup naar binnen en kijken wat erin zit (nieuwsgierig,.... neeeeuuhh) was van me lievr familie en me vriendinnetje met lekkere spulletjes erin en paar dingen om me kamer op te vrolijken. Mijn avond kon niet meer stuk. Daarna snel naar wellington naar Laurie want was beetje te laat maar was met een reden ;). In Wellington in een cafe wat gedronken en gezellig gekletst en daarna naar mount victoria gegaan en de nightview gezien over Wellington prachtig. Daarna nog een drankje gedronken in Wellington ik heineken en Laurie Hoegaarden dutch beer it iss. Was rond 00.00 thuis dus was een geslaagde avond.

Zondag ochtend vroeg me bed uit 08.00. Om 09.15 geskyped met me papa, mama, broer'tje' en Evita (vriendinnetje van me broertje) voor het eerst gezien. Voor het eerst geskyped in een cafe want heb niet veel data meer. Maar alles verliep goed. Was heel leuk om weer gezellig te kletsen. In het begin moeite met het nederlands praten. Hihi buitenlanderrrr!!! ;).

Na het skype gesprek. Naar de brandweer kazerne in Johnsonville gegaan want hadden een open dag. En heb ballonnen geblazen voor Dream au pair voor al de kinderen. Gesproken met een brandweerman. Was leuk dat ik er ook beetje wat vanaf weet dankzij me brandweermama :).

'S ochtends speelde de All Blacks tegen USA kon ik helaas niet live zien. Alleen toen ik s middags thuis was was er een herhaling op tv. Dus die natuurlijk gekeken. Was easy voor de All Blacks. 6-74 gewonnen.

S middags klein dutje op me bed gedaan en verder uitgerust heerlijk.

'S avonds begon het hier goed hard te waaien. En dat zegt wat als je in Wellington zit hihi.

Vandaag 02-11-2014 alweer 13 maanden samen met mijn lieve vriendinnetje. Nog altijd super blij met jou Arianne , I love you.

Week:

Maandag, vanmorgen alleen samen met Austin naar het strand gegaan. Mike (vader) bleef langer thuis werken. Dus kon Carter in bed slapen en had ik even 1 op 1 tijd op het strand. Stond veel wind (wanneer niet ;) ). Eerst even gespeeld en daarna kijkje genomen waar we 1.5 maand geleden ons huis hadden gemaakt. Het stond er voor een gedeelte gewoon nog, Jeehh. Kan altijd nog de bouw in.

Dinsdagochtend na Carters ochtend slaapje zijn we naar bikepark gegaan. Was mooi weer dus konden langer blijven. Lunch mee genomen en daar gepicknicked. Austin kon lekker zijn energie kwijt en heeft heerlijk rond gereden op zijn fiets en daarna gespeeld in de speeltuin. Toen ik Carters luier wilde verschonen had hij een verrassing voor mij. Zijn halve rug was door gelekt :(. Maar gelukkig had ik een reserve setje kleren mee genomen dus was er geen paniek (goed voorbereid rik, hihi!!)

Woensdag zijn we naar gymastiek gegaan jeehh. Daar heeft Austin veel gerend achter de bal aan ;).

Had Carter in de midden van het parcour gezet. Die keek zijn ogen uit.

Was goed dat Austin bij gymastiek zijn energie kwijt kon want regende de hele dag :(.

S avonds vertelde moeder dat we het huis waar ze een bod op hadden gedaan naar iemand anders gegaan is :(. Ouders waren al gestopt met zoeken maar moeten dus opnieuw beginnen. Kunnen blijven in dit huis tot 27-11 nog 3 weken.

Donderdag regende het nog steeds. Dingen binnen gedaan onder andere cupcakes gemaakt jammie en een verrekijker gemaakt ;).

Vandaag mijn vliegticket terug bevestigd. Zaterdag 5-09-2015 ben ik weer terug op schiphol. Voelt heel gek nu ik weet wanneer exact terug ga. Want duurt nog 10maanden maar voelt als paar weken , verwarrend ;).

Vrijdag was ik vrij. Omdat over 2 weken ze mij 6dagen nodig hebben. Dus ben ik vandaag vrij om het te compenseren. Rond de middag met een au pair uit Duitsland voor 2 uur naar de red rocks gelopen was een mooie dag. En daarna in wellington nog een ijskoffie gedronken. S middags nog even sportief gedaan ;) 6km gerend. Yeeaah.

Voor dit weekend paar plannen onderandere vuurwerkshow zaterdag avond in wellington en om 04.00 rugby kijken zondag ochtend Engeland-Nieuw Zeeland. Dat wordt leuk met Rob en Lora ;).

Dat was het weer voor deze week.

Veel plezier aankomende week

Groetjes,

Rik de kiwi.

Reacties

Reacties

inge

Hoi Rik, weer wat weken verder puf tijd gaat toch snel, hier worden de dagen korter, rond 16.30 uur de eerste lampen alweer aan, Komt de Sint komend weekend naar Holland. Vertrekken Nico en ik over een weekje naar Curacao, zijn we dan nog verder weg bij jou? Of dichterbij?
Zijn er ook al winkels Kerst ingericht. Leuk je te volgen en je avonturen te lezen..., liefs van Inge( en Nico)xx

papa

Bezige bij en Austin goed onder controle. Niet anders van je verwacht.
Ik lees steeds over contacten met andere au pairs. Hoeveel zitten er eigenlijk in Wellington? En hoe kom je met hen in contact? Met hoeveel au pairs uit verschillende landen heb je al contact gehad? Gaan er van hen ook een paar mee op reis naar het Zuidereiland binnenkort?

papa

Oh ja, ik hoorde van mama, dat jullie nu eindelijk een ander huis hadden gevonden. Maak je voordat je verhuist nog wel even een paar foto's van de omgeving waar je nu zit? Het strand, de Red Rocks, etc. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!