Riksoesie.reismee.nl

2de week weg van huis.

Hey iedereen, Hier ben ik weer met een nieuwe blog van de afgelopen week. Is veel gebeurd dus veel lees plezier. Daar gaan we: Vorige week maandag (16 september) alle spullen ingepakt in whangarei en heeft kathie me terug naar auckland gereden dit x via de toeristische route. ????. Dus paar strandjes bekeken en een bezoekje gebracht aan de chocolade fabriek jamjam. Toen in auckland een rondje gewandeld door de haven een paar mooie boten gezien en een hapje gegeten aan het water. Daarna zijn we de skytower in gegaan. Grootste toren in wellington en een super mooi uitzicht. En toen om 15.30 richting het vliegveld was ruim op tijd gelukkig. Inchecken was niet zomakkelijk als voorgaan de keren omdat ik nu maar 20 kg koffer mee mocht nemen en 10kg handbagage ( vorige vluchten 30kg koffer en 7kg handbagage. Zodat was dus ff passen en meten op het vliegveld. Maar uiteindelijk gelukt. Op het nippertje 19.9 koffer en 10kg handbagage. Hihi. Vlucht was een eitje naar wellington was maar een uurtje hihi. Daar aan gekomen me koffer gepakt en voor het eerst tracey ( moeder) ontmoet en naar huis gereden. Echter is het een ander huis dan aangegeven omdat het vorige huis klein was en ontzetten koud in de winter dus nu ziten we tot eind oktober in een groot huis. En als het zonnetje over dag schijnt ook in een warm huis s avonds. Anders is het ijskoud s nachts. Zonder verwarming. ????. Toen disndag me eerste echte dag. Gelukkig was moeder er gewoon nog en zijn we naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum gegaan. In lower hutt is 15 minuten rijden. Daar me telefoon abbonement geregeld en oom me bank account dus alles is geregeld. Hihi. Ben weer up to date. Hihi. Verder gespeeld met austin. Woensdag voor een paar uur voor het eerst alleen met beide kinderen. Moeder moest even werken voor een paar uurtjes. Ging allemaal heel goed. S avonds heb ik pasta gemaakt ze vonden het allemaal lekker. Hihi l Donderdag ochtend gingen tracey en austin naar christchurch om daar afscheid te nemen van austins vorige kinderdagverblijf. En opa en oma te bezoeken. En op de zaterdag kwamen ze terug. Donderdag en vrijdag moest vader beide werken en was ik alleen 2 hele dagen met de kleinste carter. Hij is heel lief weinig aandacht nodig en verder geen grote zorgen hihi. Dus dat ging super. Zaterdag was me eerete dag vrij en het was slecht weer. Bem toch even wellington in gegaan om te kijken wat daar allemaal was. Vader moest nog ff werken dus kon met hem heen en weer rijden. Hihi. Oo zaterzag avond hoop nieuwe au pairs ontmoet via facebook en met de de enige nederlandse au pair denk ik in de omgeving zondag afgesproken. Om 09.30 de bus genomen vaaf mijn huis. In wellington haar ontmoet en zijn we met de cabel car (rode karretjes) omhoog gegaan naar de botanic gardens. Daar hebben ze iedere zondag een thema en afgelopen zondag was dat toevallig nederland. Dus hebben een stukje vlaai gegeten en paar hollandse dingen gekocht. Was echt leuk. En samen heel veel gekletst over onze avonturen was heel leuk . Om 15.00 had moniek (andere nederlandse au pair) afgesproken met 5 andere au pairs samen een koffie gedronken en gezellig gekletst. Was heel leuk. Toen ik s avonds thuis kwam stond het gezicht van vader op onweer. Want austin had de tv gesloopt op wonderbaarlijke wijze terwijl moeder even naar het toilet gegaan was. (Heel slim kind beetje te slim ????). Dan kwam is daar de maandag (gister) eerste dag samen met 2 kinderen een hele dag. S ochtends ging het heel goed. Samen gespeeld en lunch gehad niks aan de hand. Daarna s middags een film gekeken in de speelkamer ice age 3 daar is austin gek opm dus kijken we het 2 a 3 x per dag dus zo ook gister. Eerst een uur samen gekeken em toen moest ik even het avondeten klaar maken in de keuken. Iedere 5minuten gekeken of alles nog goes was. Alles was goed tot ik terug kwam voor de 3de keer volgens mij en was hij weg. Hartslag ging hoger ????. Alles kussens weg gehaald in de kamer maar geen austin snel een rondie door het huis gemakat alle kamers en geroepen waar hij was maar geen antwoord. Voor de zekerheid nog 4 rondjes door het huis gemaakt steeds iets beter en blijven roepen. Maar geen antwoord na 5 a 10 minuten moeder gebeld en gezegd dat ik hem niet kon vinden die kwam gelijk naar huis. En belde de politie omdat intussen al 15 minuten geleden was. Ik had ondertussen carter in de buggy gezet en buiten een rondje gaan kijken. Want de voordeur had vader s ochtends niet opslot gedaan En aan gezien austin een grote deugniet is is hij tot alles in staat. Maar kon hem niet vinden op straat. Toen gelukkig om 17.00 half uur na dat ik had gezien dat hij weg was. Kreeg ik een telefoontje van moeder dat hij zich had verstopt onder het bedje van zijn kleine broer. Thuis eerst ff een tijdje gehuild van al de adrenaline. En ook moeder had tranen jn haar ogen maar gelukkig is alles goed afgelopen. Na 15 minuten kwam vader ook thuis en hebben we samen nog een tijdje nagebeefd en gepraat. En s avonds waren we weer rustig gelukkig. Vandaag weer een nieuwe dag met de kleine boef tot nu toe is alles goed gegaan. Maar dat zegt niet alles. Hopelijk gaat het vandaag wel goed ????. Weer een hoop mee gemaakt afgelopen week. Met als hoogte punt gister. Doei doei iedereen. Xx de kiwi.

Reacties

Reacties

paula

Jeetje Rik dat is schrikken als zo,n mannetje ineens weg is maar gelukkig kwam het goed! Wat een avontuur ,geniet Rik ook van die kleine ondeugd,groetjes paul

Marianne Claessen

Leuk Rik, die verhalen van je. Wat een belevenissen allemaal !!.
Geniet ervan en hou je haaks. Groetjes uit Lottum !!

Will

Nou Rik dat zijn nog eens avonturen. Ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven! groetjes

Helma en Nico

lekker hoor zó.'n boef, hou je haaks ,keep ons smiling.deden wij ook na de verloren wedstrijd tegen Ajax,,
Groetjes vanuit nesselanden

Inge Overbeeke

Hoi Rik,
Super leuk wat van je te lezen en wat een verhaal, kindje zoek. Ja dat zouden ze bij mij ook gedaan kunnen hebben toen ze klein waren ! Deugnieten zijn het.En wees voorbereid want zoals ik het lees gaat die kleine deugniet je vast nog vaker "testen".
Super dat je ook al contact hebt met andere Au-Pairs.
Lieve groetjes van Inge

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!