Riksoesie.reismee.nl

Het einde van de kiwi avonturen

Hoi hoi allemaal,

Deze laatste blog verstuur ik uit Nederland. Na een lange vlucht vorig weekend en nu een weekje thuis op vertrouwde bodem.

Mijn laatste avonturen:

Donderdag 27augustus jeehh eindelijk mijn klarinetexamen uitslag binnen. Ben met vlag en wimpel geslaagd 80%van de punten. Yess trots op mezelf.

Vrijdag 28 augustus hele dag in de weer geweest eerst met kids naar school brengen daarna zwemmen, boodschappen gedaan en 's middags kids van school gehaald en avondeten gemaakt. 's Avonds samen met de twins en 3 andere au pairs naar de rugbywedstrijd wezen kijken. Was gaaf om het live mee te maken alleen helaas wel zwaar verloren 11-36 maar ja kan niet alles.

Zaterdag 29 augustus in de ochtend met Katie " vorige au pair geskyped" daarna kamer helemaal schoon gemaakt zodat Dan daar in kan aankomende week hihi, ik slaap een weekje op de lounge bank.

Net na de middag Dan van het vliegveld gehaald alles was goed gegaan. Terug naar huis gereden en daar alles laten zien en rustig aan gedaan.

Zondag party van de Twins heel gezellig eerst met Lee beetje gek gedaan hihi , filmpje Facebook!

Daarna veel gekletst met al de oom en tantes en opa's en oma's.

's Middags een fotoboek gekregen van Sarah heel lief en gaaf! Kan ik ze altijd blijven zien ;).

Dinsdag op woensdag (1 op 2augustus) geslapen in de twins slaapkamer hihi. Heel gezellig en lief. Woensdag waren Chris en Liam eindelijk 6jaar hihi. Om 5.40 kwam Chris om nog even gelegen samen in bed hihi. Na het relaxen natuurlijk cadeautjes uitgepakt en klaar gemaakt voor school.

Donderdag 3augustus laatste volle dag in Nieuw Zeeland hele dag gek gevoel door me lichaam leuk hoor vertrekken :(.

'Dan' heeft de schoolronde gedaan ik zat er als backup bij. Ging gelukkig helemaal goed dus hij is er klaar voor !

's Avonds drankje gedaan in een van de barren in Pukekohe met paar andere au pairs was gezellig alleen wij waren de enige hihi vip tent ;).

Bij thuiskomst nog een laatste drankje gedaan met Dan (fles moest leeg) en een film gekeken. Daarna ging het slapen verrassend goed.

Werd vrijdag rond 7.00 uur wakker.

Koffer inpakken gelukkig pastte alles er zonder problemen in. Kids bleven thuis van school om mij 's middags uit te zwaaien.

Laatste x bij zwemles van Theodore gekeken met Dan in hef water. Thuis gelunched daarna was het zover. Koffer in de auto en afscheid van het huis en Pukekohe. Was wel even slikken om te bedenken dat ik hier niet zo snel meer terug kom, hield het dus ook niet droog ;).

Daarna op Auckland airport een sapje met de kids gedronken en toen kwam het moment. Op naar de verdwijndeur. Alle kids een hele dikke knuffel gegeven en Sarah natuurlijk. Toen snel door de deur gelopen om het niet al te moeilijk en zwaar te maken.

Achter de deur brak ik even gelukkig daarna kunnen herpakken me hersenen rustig gekregen. Tot ik nog een paar lieve berichtjes van Sarah kreeg.

Eerste vlucht had beetje vertraging omdat de personeels bus kapot ging ! Maar met 30 minuten vertraging dan toch vertrokken naar Melbourne, wel gek om zo van Nieuw Zeeland weg te vliegen ooit kom ik terug. Tijd goed gemaakt in de lucht en op tijd geland. Uurtje wachten en hup door naar Dubai. Na een lange vlucht 14uur gelukkig beetje kunnen slapen en 3 films gekeken. Aangekomen in het hete Dubai zelfs om 5.20 was het er 30+ bizarrr, vooral aangezien ik in een trainingsbroek en trui liep. Met een bus naar het vliegveld gereden daar weer door de douane en 1.5 uur wachten op de laatste vlucht naar Amsterdam, nu begint het wel te kriebelen in me buik aangezien ik over 9 uur iedereen eindelijk weer in mijn armen kan sluiten heerlijk gevoel.

Ook de laatste vlucht ging vlekkeloos ;). Langs een stelletje gezeten uit Nigeria. Gezellig gekletst zodat ook de laatste vlucht sneller ging. Dan eindelijk na 30 uur reizen landden we op schiphol. Stond een vreselijk lange rij om de paspoortcontrole door te komen.

Gelukkig zag ik gelijk mijn koffer op de bagageband. Hoefde ik verder niet meer door een controle. Was ik snel door DE deur. Heel fijn om dan iedereen weer te zien.

Super ontvangst van me familie en vriendinnetje met haar ouders.

Na al het knuffelen richting huis gegaan.

Fijn om weer thuis te zijn, maar stiekem ook beetje ge, iedereen die nederlands praat en het vlakke landschap!

In Zevenhuizen nog even een rondje over het oogstfeest gelopen en 's avonds naar limburg voor het feest bij Bert. Super gezellig en goed gefeest. Nog even snel Kathie, Mike en Dreke gezien. Een top feesie.

Rond middernacht ging me lampje toch wel beetje uit en zijn we terug naar huis gereden.

Zondag voor het eerst weer een hele dag in Nederland.

Afgelopen week nog vrij geweest, weer proberen om in het goede dagritme te komen.

Verder deze week een goede start met mijn nieuw-zeeland fotoboek begonnen. Alle avonturen in een boek proberen te krijgen :).

Zaterdag een welkom thuis feestje gehad. De hele middag en avond mensen over de vloer en het samen gezellig gemaakt en gehad.

Iedereen bedankt voor het komen en de gezelligheid.

Dan morgen begint het normale ritme weer. Werken bij Kombino en de muziek / sport activiteiten.

Heel veel zin in en ben benieuwd hoe het verder gaat lopen, maar de tijd zal het uit wijzen.

Dit was mijn laatste blog. Een heel jaar hebben jullie mijn gebeurtenissen kunnen volgen in Nieuw Zeeland. Iedereen onwijs bedankt voor de steun/meeleven en het volgen van mijn verhalen :).

Ik zou het leuk vinden als je wat achter laat op mijn blog zodat ik eindelijk kan zien wie mij een jaar hebben gevolgd ;).

Superr bedankt.

Tot snel

Liefs,

Rik de Kiwi

Reacties

Reacties

Ria

Fijn dat je genoten hebt van de tijd in Nieuw-Zeeland. Het was leuk om je verhalen te volgen. Veel succes met het werken bij Kombino :)

Marianne

Ha Rik, het was leuk om via je blog je avonturen een klein beetje mee te beleven. Ook je welkom-thuis feestje was heel gezellig. Wij willen je dan ook veel succes wensen voor de komende tijd in dit koude kikkerlandje. Dat zal zeker gaan lukken. Groetjes en liefs uit Lottum. Wim en Marianne,

karinboode@hotmail.com

Dank je wel voor de mooie verhalen en foto's Rik.

Will

Ik heb al je blogs met plezier gelezen en je daardoor een beetje kunnen volgen. Welkom morgen op Kombino.

Ine

Hallo Rik, fijn dat je zo'n fijne tijd hebt gehad in Nieuw- Zeeland.
Nu weer hier alles oppakken. Heel veel succes met het aclamatiseren in ons Nederland. We zien je opde fam.dag. groetjes I een Twan.

Je thuisfront

Natuurlijk hebben we je op alle fronten gevolgd daar in het verre mooie NZ. Maar het is heerlijk je weer thuis te hebben en je weer ten alle tijden te kunnen zien en voelen. Je laatste vrije dagen zitten er weer op en de gewone gang van zaken beginnen weer, werken, muziek en sporten. Hoop dat het snel weer went en dat je niet teveel heimwee krijgt naar NZ en je aupair gezinnetje. Want we kunnen je hier niet missen toch, Arianne?!
Heel veel liefs je eigen gezinnetje xxx

Karin

Het was super leuk om je verhalen een jaar lang op deze manier te kunnen volgen. Voor jou een TOP-ervaring denk ik; die nemen ze je nooit meer af!

Gonnie van Ome Jan

Ha Rik.
Fijn dat je weer veilig thuis bent.
Ik heb genoten van de foto's
en berichtjes
uit NZ afgelopen jaar. Heel bijzonder.
Heel veel suc6 met je nieuwe baan en lieve groetjes uit Horst.

Truus van Soest

Hallo Rik
Fijn voor je dat je na een jaar weer lekker thuis bent bij je familie en vriendin, vrienden.
Ik heb je een jaar gevolgd en genoten hoe je alles weergaf en beschreef en vooral de mooie foto s.
Echt knap van je hoe je dit avontuur aan bent gegaan.
Heb ook verschillende reactie s naar je gezonden.
Maar na het overlijden van Frank was het moeilijk.
Maar heb wel je berichtjes gelezen.
Rik geniet van alles weer en veel plezier met je werk.
Groetjes.....

Monique

Hoi Rik
Was erg leuk om jou zo te volgen in Nieuw-Zeeland En die foto's!!! Zo mooi.
Heel veel succes met wat je nu gaat doen.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!