Riksoesie.reismee.nl

lange week geweest.

Hi everybody

Hoe is het in nederland? (En andere landen hihi als je dit ergens anders leest)

Begint het al koud te worden?

Hier wordt het weer steeds beter maar is het nog wel erg wisselvallig. Is gewoon gaan en hopen dat het goed weer blijft of dat het snel veranderd want het weer kan veranderen in een paar uur ;).

In mijn vorige blog vergeten te zeggen.

Mijn nieuwe adres is:

Dowse drive 216

Maungaraki 5010

lower hutt

Nieuw Zeeland ;).

Het is nog erg wennen in de nieuwe omgeving nog niet veel tijd en kans gehad om het echt te verkennen. Veel gewerkt en daarna was ik 's avonds vaak moe.

Het huis is al wel aardig gewend voor mijn heb het voor me gevoel goed ingericht en weet nu beetje waar ik alles kan vinden.

Mijn eerste weekje in de nieuwe omgeving en het huis:

Zondag was een top dagje in Wellington, lekker lente/zomer dag. Ben terug naar mijn oude omgeving gegaan in Eastborne daar kwamen een nederlandse en amerikaanse au pair naartoe met de veerpont en ik heb ze de omgeving laten zien. Veel gekletst en gelopen. Aan het einde lekker op het gras gelegen in het zonnetje. Toen de amerikaanse au pair even weg was. Probeerde we nederlands samen te praten maar met name ik had daar veel moeite mee Hihi, oepsie. Eerste paar zinnen in het nederlands en daarna ging de automatische piloot aan en in het engels verder heel grappig om mee te maken (Maar ook frustrerend).

's Middags op de weegschaal gestaan want was toch wel benieuwd hoeveel ik nou woog. Beetje gek want moest eerst me lengte invullen (denk ik) maar als ik het goed heb gedaan ben ik in de eerste 2 maanden 6kg afgevallen, Jeehh. Alle au pairs komen aan hier in Nieuw Zeeland maar Rik niet hoor Rik valt af ;).

Mijn week verder:

Het weer is zo wisselvallig. Zondag prachtig weer en dan maandag regen grijze wolken en geen zon gezien.

Dinsdag was dan eindelijk de dag dat mijn grote jongen Austin 4 jaar is joepie. 's Ochtends cadeautjes uitgepakt lekker verwent. Rond lunchtijd naar wellington gereden en met Tracey en Mike gelunched samen.

Op de terugweg in slaap gevallen ja van jarig zijn wordt je moe.

Kon hem in de auto laten slapen want hebben nu een garage die gekoppeld is aan het huis. Na 1.5 uur wakker gemaakt. Maar toen sliep hij na 5 minuten op de bank opnieuw. Wauw Austin moet dus echt moe zijn. Dan maar laten slapen ;). 's Avonds Austin's lievelingseten gegeten curry and rice. Jam jam. Tracey en Lora hebben een robot taart/cake gemaakt. 's Avonds allemaal lekker gesmuld.

Woensdagochtend mijn wekelijkse activiteit gedaan. Naar gymastiek bij moederswerk.

Austin gaay hard vooruit met zijn gooi technieken! Eerst lukte het nauwelijks om de bal in de basket te gooien maar vandaag lukte het maar liefst 8x. Trotse au pair ;).

Stond ook een volleybal net. Het begon gelijk te kriebelen hihi.

Donderdag ochtend moeder naar het vliegveld gebracht gaat een weekend naar Queenstown om daar 10km te rennen (vraag me niet waarom daar hihi).

'S middags rondje gewandeld door de nieuwe omgeving. Zijn naar een uitkijkpunt boven op de heuvel gelopen.

'S avonds pasta gemaakt en voor dat vader thuis was 20.30uur had ik beide kinderen gelukkig in dromenland ;).

Zaterdag was me extra dag werken inplaats van de vrijdag 2 weken geleden die ik vrij had. Vader ging op weg naar Auckland deze ochtend. Vanavond spelen daar de Rolling Stones. Moeder heeft vanmorgen in Queenstown de 10km gerend zonder te stoppen.

Hier in Wellington was het slecht slecht weer. Hebben lekker film gekeken.

Heb deze week 56 uur gewerkt (alleen geweest met de kids) dat was lang genoeg hihi.

In het begin van deze week een mailtje naar volleybalclub gestuurd en naar muziek vereniging.

Volleybal:

Reageerde vrij snel. Dat er aankomend weekend en weekend erop een groot volleybaltoernooi is. En dat ze mij wel konden gebruiken. Eerst was het alleen voor aankomend weekend. Tot ik op woensdag een mailtje kreeg of ik ook zondag kon volleyballen. Dus natuurlijk gelijk op geantwoord dat ik dat graag wil. Vrijdag ochtend volleybalschoenen (zaalvoetbalschoenen want echt volleybalschoenen kennen ze niet) gekocht.

Ben benieuwd wat dat gaat worden morgen. Spelen zo ie zo 2 wedstrijden en met beetje geluk 3 als we in de finale staan ;).

Muziek:

Mailtje naar de muziek vereniging in Lower Hutt gestuurd maar daar zat ze klarinetten sectie gek genoeg vol. Maar werd door verwezen naar de wellington city concert band, daar ga ik dinsdag avond naar toe. Reperteren om 18.00-19.30uur dus moet moeder wel optijd thuis zijn. Ben benieuwd wat dat is.

Gaat dus veel veranderen aankomende tijd. Nu buiten andere au pairs die ik leer kennen ook kiwi's ontmoeten. Super leuk ben benieuwd hoe dat allemaal gaat uitpakken.

Rob en Laura (je zegt lora maar schrijft laura hihi) gaan aankomende donderdag voor een maand op een ander huis passen wordt het wat rustiger in huis heerlijk. Daarna 2 weken op vakantie dus die zie ik pas volgend jaar, na donderdag.

Groetjes,

Rik de kiwi

Reacties

Reacties

mama

Ja Rik maar ik vraag het toch waarom moet Tracy zover weg om te rennen??? hihi
Wat een heerlijke vooruitzichten allemaal, geniet van al die kiwi's om je heen!!
Dikke knuffel X

Petra

Cool allemaal zeg Rik, volgens mij doe je het goed.
Heel veel succes en blijf genieten de tijd gaat snel.
Veel plezier en blijf schrijven ik kijk altijd uit naar je verhalen.

Groetjes
Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!