Riksoesie.reismee.nl

weken vliegen hier.

Hey everybody,

Hoe is het met jullie??

En hoe is het in Nederland?

Is er nog nieuws rondo de zwarte pieten of heeft iedereen zich erbij nee gelegd?

Of nog leuk anders nieuws te vertellen?? Ik ben benieuwd...!

Mocht je vragen hebben stel ze gerust ;).

Zo verliep afgelopen week:

Zaterdag was een schitterende dag veel zon, beetje wind en weinig wolken, ideaal.

S ochtends heerlijk rustig aan gedaan. Rond de middag naar de kapper gegaan knipknip knipknip. Is weer lekker kort zodat we de zomer te gemoet kunnen.

Daarna kadootje voor Austin gekocht die 18 november jarig is.

S middags met een andere au pair merle (haar engels was niet best dus hebben heel weinig gesproken). Zijn naar wellington gegaan en daar een uurtje gekayakt in de haven. Was leuk om te doen. Nadat ik Merle thuis gebracht had ben ik naar Dutch shop gegaan om appeltaart mix te kopen en ze hadden daar kruidnoten liggen. Dus 3x raden wat ik nu thuis heb.

JAAAAAAAAAA!!! jamjam. Kruidnootjes. Zelfs hier in nieuw zeeland ;).

S avonds lootjes getrokken voor secret santa. Heb mike dus mag paar leuke cadeautjes gaan verzinnen voor hem. Hihi.

Zondag eerst naar een huis mee gaan kijken. Toen eigenlijk afgesproken met een andere au pair om naar Red Rocks te gaan maar werd allemaal lastig dus naar huis gegaan. En thuis eerst naar het einde van de weg gelopen (4km) en daarna terug door de heuvels (5.5km). Goed bezig geweest zeg ik zo. S avonds kaartspelletje gedaan met Lora en Rob. Ze vertelde dat ze gek zijn op spelletjes spelen. Klonk als muziek in me oren ;).

Maandag extra weekenddagje vanwege Labour day (dag van de arbeid). Lekker gerelaxd s ochtends en s middags monopolie gespeeld met Lora en Rob. Het duurde op zijn minst 3.5 uur ;). Was leuk. Ouders, Austin en Carter waren middagje weg naar de mall. En kwamen tegen de avond thuis gezichten stonden op onweer. Austin had niet geluisterd.

S avonds nog even een gesprekje gehad met Mike en Tracey over hoe het gaat. Gelukkig zijn ze tevreden over mij ;).

Bijzonder momenten deze week:

Woensdag hadden we een drukke dag. S ochtends eerst naar gymnastics kon Austin heerlijk zijn energie kwijt. Vandaag wachtte hij goed op zijn beurt en deed aardig tegen de andere kinderen. Alleen op het springkussen was het soms nog iets te hard. Maar is ook lastig als je te groot en sterk bent voor je leeftijd ;). Daarna het Te papa museum geweest. Dit keer naar de dinosaur afdeling. Was niet zo groot maar toch ons goed vermaakt en Austin vond het leuk. Daar doen we het voor. Op de terugweg nog een brandweerauto met sirene gezien. Die moeilijk door de stoplichten heen kwam. Toen gaf ik hem voorrang en reden we achter de brandweerwagen met sirene. Dat vond Austin prachtig hihi.

S avonds heb ik avondeten gemaakt :) (Schnitzel, aardappelpuree, wortels) , smaakte goed al zeg ik het zelf.

Wat een verandering in weer. Van woensdag regen, wind en koud. Naar vandaag donderdag zon, weinig wind en warm. Jeehh. Vanmorgen baar bikepark geweest. Er waren weinig kinderen dus kon Austin doen wat hij wilde zonder te hoeven wachten. Al moesten we s ochtends eerst wachten tot carter wakker werd ;). Hij sliep maar liefst 2uur hihi. Maar was daarna heel vrolijk en blij. Lekker gespeeld in het park.

Voor het avondeten een ronde gerend 6.2 km jeah zit vooruitgang in.

S avonds kaart spelletje gedaan met Lora en ook even met Austin alleen kan die er niet tegen als het niet zo gaat als hij wil. Dus heeft nog wat te leren aan komende maanden. Hihi beetje tegen zijn verlies kunnen :).

Vrijdag ochtend naar de dokter geweest voor Carter en Austin gelukkig niks ernstigs en alleen een zalfje en antibiotica gekregen voor ze.

Thuis hebben we wentelteefjes gegeten jammie.

S middags op de oprijlaan rondjes gereden. S avonds kwamen er 3 mensen bij. Moeder met 2 kinderen. Vriendin van moeder. Hadden ze lang niet gezien dus is druk maar wel heel gezellig. Leven nu voor 1.5 dag met 10 personen in ons huis. Wauw ????????

Aankomend weekend rustig weekend denk ik :).

Alleen zondag wat tr doen eeret skype met met me mama en papa. En daarna helpen voor dream au pair bij de open daf van de brandweer. Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet ;).

Doei doei iedereen.

Hoop dat jullie het leuk vonden km mijn nieuwe blog te lezen tot volgende week.

Begin vanaf vandaag al beetje meer engels te schrijven hihi. Wel grappig om dat weer mee te maken.

Groetjes,

Rik de kiwi

Monique

Hoi Rik,
Wat leuk om je verhaal weer te lezen.
Het gaat dus goed?
Moet je ook voor 10 man koken???

Hier alles goed morgen krijgen we een dag
Met zon en 18-20 graden whaaaa??????
En dat op 1 november!!

In Gouda krijgen stroopwafel en gele piet.!!!
Het moet gewoon zwarte piet blijven is al jaren een leuk
Kinderfeest.
Nu even rustig afwachten wat als die in Nederland komt
En dat in Gouda ga wel even kijken.

Rik heel veel succes.
En geniet ervan.

Groetjes
Uit Zevenhuizen
Monique

thuisfront

Ha Rik,
Hier in gemeente Zuidplas blijven de Pieten gewoon zwart, gelukkig!!
Dat secret Santa is gewoon met Kerst?
Het doet me goed te horen dat je daar bij de brandweer gaat werken, hi hi. Al is het dan zijdelings. Ben ook benieuwd hoe dat daar geregeld is met beroeps of ook met vrijwilligers. Dus daar wil wel alles over horen.
Fijn weekend en tot zaterdagavond!!
Dikke knuffel mama

Cindy

Hoi Rik!

Leuk om zo op de hoogte te blijven! Super cool dat je secret Santa gaat doen is dat een soort lootjes trekken wat wij met sinterklaas doen?

Geniet van je pepernoten, ik vond ze op reis veel beter smaken dan in Nederland. Gewoon omdat het zo bijzonder is iets heel Nederlands in het buitenland te eten.

Geniet van het lekkere weer, heel vreemd dat het bij jou zomer aan t worden is en hier winter;)

Groetjes Cindy