Riksoesie.reismee.nl

7weken weg van huis wauw

Hello everybody,

Hoe was jullie week?

Begin steeds meer in het engels te denken en praten gaat ook steeds beter steeds minder haperen ;).

Is weer het een en ander gebeurd deze week dus veel leesplezier.

Eerst even de antwoorden op de vragen die ik kreeg van afgelopen blog:

- Petra:

Uit welk land komt Rob (vorige blog heb ik ben gezegd maar is Rob hihi)?

Maar Rob komt uit Engeland.

- Inge:

Wist je dat..er een Zwarte Pieten discussie heerst in Nederland? Er wel ondertussen pepernoten en chocoladeletters te koop zijn?

Hey inge,

Ja ik wist dat er een zwarte pieten discussie gaande is in nederland vind het allemaal zo overdreven maar ja, gekke nederlandse regering. Zou zeggen is een nederlandse traditie vind je het niet kunnen ga in een ander land wonen.

Oww jammie pepernoten en chocolade letters zo jammer die kennen ze hier niet :(.

Voor iedereen mocht je een vraag hebben stel het en in de nieuwe blog zal ik hem proberen te beantwoorden ;).

Aloha iedereen,

Hoe is het? Gebeurd er nog wat leuks in nederland? Of mis ik nog niks ;).

Hier gebeurd genoeg hihi.

Afgelopen weekend toch iets drukker als gedacht.

Zaterdag begon ff slecht :(, kon me e-mail op me telefoon niet meer update. Toen app verwijderd en proberen opnieuw te instaleren. Helaas gaf de telefoon toen aan dat er geen verbinding was met de server. Beetje jammer. S ochtends eerst naar een winkelcentrum geweest, austin naar de kapper geweest dus heeft weer een kort koppie.

Daarna na een "bike-park" geweest. Is een grasveld waar ze wegen hebben neergelegd met verkeersborden en rotondes en zo. Kunnen ze alvast oefenen voor later ;). Aangrenzend is er een speeltuin waar austin lekker heeft gespeeld.

Op de terug weg vader opgehaald van een cricketwedstrijd. Daarna pizza's thuis gemaakt jammie. Tot slot met me papa en mama geskyped en ze voorgesteld aan mijn tijdelijke papa en mama hihi.

Was fijn om ze even te zien. :)

Owwjaa. In vorige blog vergeten te zeggen vrijdag avond tijdens de fish and chips op het strand waren er ook heel veel kleine vliegjes (soort muggen, zuigen bloed). Aangezien ik altijd gebeten word door muggen vinden deze beesten me ook lekker. Had een lange broek aan en alleen enkels waren beetje zichtbaar. En daar ben ik dus 10x gebeten denk ik en op me armen 10x denk ik. En het jeukt lekker. Grrr beesten :(.

Zondag was het weer briljant :). Kan niet beter een echte zomerdag. 20 a 25 graden, eindelijk korte broek aan. S ochtends met een andere au pair 1.5 uur langs een rivier gelopen. En veel gekletst. Toen s middags een ronde gelopen met asha (hond) sportief bezig geweest.

Het weekend is alweer voorbij. Vanmiddag moest Carter naar de dokter met vader.

Ik heb samen met Austin in het park gespeeld en 45 minuten gerend en op de terug weg viel hij voor 5 minuten in slaap :).

Daarna nog lekker binnen gespeeld en spelletje (mini loco) samen gedaan. Vandaag 10 uur gewerkt wordt steeds meer ;).

Helaas was het dinsdag niet z'n mooi weer :(. Veel wind en weinig zon. Maar binnen muffins gebakken. En een knikkerbaan van toiletrollen em melkpakken! Daarna natuurlijk gespeeld met die knikkerbaan ;). Vanavond kwam Rob (proffecional cricketspeler) met zijn vriendin (lora) mee met Tracey. Dus wonen nu met 7 mensen hier :). Vandaag ook weer lang gewerkt 10.5 uur. Zo gaat het snel naar de 40 uur hihi.

Dan zijn we alweer aan beland in het midden van mijn werk week. De woensdag !

Vanmorgen Austin naar gymastiek gebracht bij moeders werk. Heeft hij 45 minuten lekker rond gerend en gespeeld. Thuis lunch gehad en daarna kwam jayne (au pair coördinator) om te praten hoe het was nu.

Was fijn om ff te kletsen en te weten dat ik naar iemand toe kan stappen als ik iets wil weten of hulp nodig heb.

Aan het eind van de middag kwamen Rob en Lora thuis even gekletst met ze want gisteravond was ik erg overvallen dat Lara er ook bij was wist dat niet.

Maar Lora blijft hier ook 5 maanden net als Rob, alleen gaat zij hier niks doen, is soort vakantie voor haar dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen ;).

Vanavond nog naar een huis gaan kijken in Camborne ouders. Was een mooi ruim huis alleen "ver" weg van de city. Dus hoop eigenlijk al dat ze die niet willen ;).

Donderdag boodschappen gedaan met austin en carter

In het begin begon hij te piepen omdat hij niet in de kar mocht. Maar toen hij mocht helpen in de supermarkt was hij heel goed ;). Bingo, Hihi.

S middags nog even naar het strand geweest maar er stond veel wind dus was een korte strandmiddag :(. S avonds naar het winkelcentrum geweest en een nieuwe trainingsbroek gekocht want degene die ik meegenomen heb naar nieuw zeeland zat er binnen 1 week een gat in :(. Maar nu heb ik een nieuwe en hij zit heerlijk ;).

Vrijdag begon de dag vroeg voor mij tracey (moeder) gaat naar christchurch voor het weekend en neemt carter mee. Maar mike (vader) brengt ze naar het vliegveld en ze gingem weg om 7.00. Beetje vroeg voor mij, maar ieder nadeel heeft zijn voordeel ;) ben okk vroeg klaar. S middags rond 17.00 samen met Lora en Rob naar de plaatselijke pub geweest, wat gedronken en gegeten, veel gekletst was gezellig.

Nu is iedereen weer up to date van mijn afgelopen week ;).

Bye Bye iedereen

De kiwi

Reacties

Reacties

mama

Hey Rik, gaat de tijd nou ook nog sneller in NZ dan hier?
Volgens mij heb ik je 6 weken geleden nog kunnen knuffelen hier! ;)
Is het leven daar duurder dan in Nederland, bv met boodschappen doen in de supermarkt?
Veel liefs en een dikke knuffel xxx

paula

Hoi Rik,het gaat goed lees ik,geniet ervan en het weer wordt beter,wij gaan komende week de herfst echt in! Nu nog even genieten vandaag van de zon,en het is zo december hoor!liefs Paula

Truus van Soest

Hallo Rik
Wat fijn dat het daar allemaal goed verloopt, je hebt het ook naar je zin zoals ik lees en je goed gewend, en inderdaad fijn dat je op iemand terug kunt vallen als je ergens mee zit. Bij ons is het nu echt herfst nog maar 10 graden regen en veel wind, echt weer voor erwtensoep, ha ha. Groetjes uit Lottum van Truus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!