Riksoesie.reismee.nl

Een week aan de andere kant van de wereld

Hoi iedereen, Dit is dan mijn eerste verslag vanuit de andere kant van de wereld. Veel leesplezier. Vorige week zaterdag (06-09-2014) was het dan zover na afscheid genomen te hebben van me lieve vriendinnetje <3, gingen we naar het vliegveld daar wat gedronken en toen was het moment daar afscheid nemen van me broer(tje) en me mama en papa. Dat was een heel moeilijk moment maar het is me gelukt. Na de paspoort controle nog paar tranen gelaten maar voor ik het vliegtuig in ging was het gelukkig over. Eerste vlucht Amsterdam- Dubai ( met Emirates) ging snel voorbij helaas niemand langs me waar mee ik kon kletsen ( ze konden geen Nederlands of engels dus helaas ) maar gelukkig ging de tijd snel. Met een beetje vertraging kwam ik in Dubai beetje haasten maar ik was op tijd bij de gate. Niet lang hoeven wachten en daar ging ik dan Dubai- Melbourne. In het begin had ik hele rij (4stoelen) voor mezelf maar na het opstijgen kwamen er 2 mensen naar voren dus als nog 2 stoelen voor mezelf heerlijk. Veel geslapen en was voor me gevoel snel in Melbourne waar Alex klein met opwachten op het vliegveld en mij mee nam naar zijn appartement (studentenkamer ;) ). Heb een goede jetlag dus slapen ging niet al te best. Des ondanks heeft Alex mij maandag Melbourne laten zien. Naar de dierentuin geweest en naar China-town super leuk. 'S avonds vroeg gaan slapen omdat ik dinsdag ochtend vroeg zou vliegen. Maar weer ging het slapen niet al te best denk dat het max 3 uur slaap was. Maar ach. 'S ochtends vroeg me klaar maken voor vertrek. Om 7.10 ging me vliegtuig te lucht in. Alles verliep goed. Dus om 7.10 ging ik opnieuw de lucht in melbourne-auckland. Rond de middag kwam ik aan in Auckland. Koffer gepakt en op naar de douane. Paar formulieren moeten invullen voor wat ik in me bagage had. Toen kwam die door de scan en zagen iets wat ik niet had aangegeven me pindakaas pot. Helemaal vergeten. Maar gelukkig zagen ze het als een vergissing dus mocht ik door. Met een pendelbus naar me hotel gereden, jet park hotel. Ingecheckt en naar me kamer gegaan was zo moe omgekleed en naar bed gegaan (17.00uur) vanwege me jetlag. Maar ja dan wordt je natuurlijk te vroeg wakker was 04.00 toen ik me ogen open deed. Om 10.00 uur (woensdag) begon me oriëntatie. De oriëntatie was in totaal met 16 au pairs. Gek genoeg 14 Duitsers en 2 nederlanders daar vlieg je dus 1 1/2 dag voor om alleen maar nederlanders en Duitsers te hebben heel gek. Eerste dag veel geleerd over het au pair zijn in Nieuw Zeeland. S avonds samen gegeten en een film gekeken. Daarna heerlijk geslapen. Deelde een kamer met een andere jongen (Duits natuurlijk). Dag 2 was daar. Weer opnieuw veel geleerd dit x over eerste hulp ( reanimeren, verband enzovoort) en over de reizen die je kan maken in Nieuw Zeeland. Weer s avonds heerlijk gegeten samen en toen kwam de laatste dag van de oriëntatie het is inmiddels al weer vrijdage worden tijd vliegt. Vandaag alles geleerd over de kinderen tot 5jaar. Wist al de theorie natuurlijk al alleen wel paar ideeën op gedaan voor activiteiten. En moest een luier verschonen tegen nog een paar andere mensen. De lerares stond raar op te kijken toen ik als eerste klaar was hihi. (Ervaring) :). Rond 15.00 werd ik opgehaald door Dreke Verkuylen en zijn we van Auckland naar Whangarei gereden. Waar een oom en tante van me moeder wonen ( Mike en Kathie). Hier blijf ik tot maandag (15-09-2014). Vrijdag rond 18.15 kwamen we aan bij het huis. Super mooi huis eigen op rij laan en groot huis. Echt wauw wauw wauw. S avonds heerlijk gegeten en daarna heerlijk geslapen :). Zaterdag veel gedaan. S middags hebben ze mij een paar mooie plekken laten zien waar ze dichtbij wonen. En het was idd super mooi leek wel een fantasie/droom echt prachtig. S avonds naar een cafe gegaan en daar de all blacks ( rugby) gekeken. Was heel spannend maar uiteindelijk hebben ze gewonnen van Zuid-Afrika. Daarna nog een paar drankjes gedaan. Dan eindelijk komt vandaag. Heerlijk uit kunnen slapen en rond het middag uur samen geluncht met een paar meer mensen ( tante to, Owen, Louise) was heel lekker en gezellig. Na de lunchben ik met Owen en Louise mee geweest om Whangarei beetje te ontdekken. Heb de haven gezien en een glasblazer. Daarna naar hun huis gegaan waar ze een motel hebben. Heel erg mooi. Daarna weer terug naar kathie en Mike gegaan en daar lasagne gegeten jumjum. En om 20.00uur (10.00uur Nederlandse tijd) een eerste Skype gesprek gehad met mama en me broer'tje'. Nu ga ik zo lekker slapen en morgen Auckland onveilig maken als een toerist en vlieg ik door van Auckland- Wellington. Nou dat was grof weg mijn eerste week van me grote avontuur. Doei doei iedereen.

Reacties

Reacties

Jacintha

Een top land met top aupairs! Veel succes Rik, en wellicht zien we elkaar een keertje tussendoor. hihi

Cheers!

mama

Rik, wat een drukke eerste week had jij zeg, Nog heel veel plezier in Auckland en tot gauw weer!!!

Jens

Klinkt goed! Veel plezier in Auckland (is erg leuk) en daarna in Wellington (vond ik nog leuker)!

paula

jeetje Rik, wat heb je al veel gezien in een week, ben je vast wel moe van al die indrukken!
Geniet ervan , liefs

Tante Truusje

He Rik
Wat een avonturen heb je al meegemaakt in je eerste week, daar doe ik een heel jaar over ha ha.
Heel veel succes en geniet van alles!!!
Hoie Wah

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!