Riksoesie.reismee.nl

School vakantie + Nederlands bezoek

Hoi hoi,

het is me weer gelukt om een verhaal in elkaar te zetten van de afgelopsn 3 weken. Geen school voor de kids, maar vakantiee.

Drukke tijd achter de rug gehad met al moeders zangcompetities die veel dagen in beslag namen. Maar ben er doorheen gekomen. Hoop plezier met de kids gehad.

De vakantie ging al volgt:

Zondag "28juni" drukke dag gehad. Eerst naar de film "inside out" geweest. Leuke film ook nog een beetje educatief hihi nu weten de kids hoe het er aan toe gaat in ons hoofd ;).

's Middags Theodore bij opa en oma gebracht en daarna met twins naar de sporthal geweest voor hun gymastiek wedstrijden. Daar me beetje verveeld want duurde 2.5 uur en deden 6x een minuutje iets dus hoop wachten voor allemaal. Maar uiteindelijk een mooie score beide dus trots op mijn boys.

's Avonds met Sarah het schema door genomen voor de vakantie en de eerste week wordt gekke huis.

Maandag om 13.00uur begonnen. Met de kids 2 uur lang in de speeltuin gespeeld en al de energie kwijt geraakt hihi. Ondertussen Maddie paar x naar dansen gebracht want de na schoolse activiteiten gaan nog 1 week door.

Woensdag begon moeder al om 8.45uur met lesgeven "eerste van vele dagen die zullen volgen met vroeg werken :(" en had Rik de kids voor zichzelf. Na het ontbijt naar de Hunua Falls gereden daar rond gelopen en de waterval van alle kanten bekeken. Op het einde lekker gelunched. Na de lunch terug naar huis en naar de speeltuin met de grote glijbaan.

Donderdag weer vroeg beginnen eerst kids piano/zang les thuis. In die tijd dat Maddie haar les had de 2 auto's buiten gewassen met de twins. Nadat iedereen zijn les had gehad en buikje rond had gegeten van de lunch, opnieuw naar de speeltuin gegaan. Want met mooi weer lekker buiten spelen zeker in de winter ;) met al dat wisselvallige weer.

's Middags naar Auckland gereden, een auditie voor Maddie (commercial voor brandalarmen).

Na 10minuten weer op de terugweg. Helaas midden in de spits dus fileeee.

Vrijdag nieuwe vroege dag, moeder moest wedstrijd bekers vinden in de verhuisdozen die gestald zijn bij opa en oma. Gelukkig niet al te ver weg. In de tussentijd samen met de kids ontbeten en klaar gemaakt vooe Theodore zijn zwemles. Samen met de 4kids naar zwemles gegaan daar luisterde ze heel goed "net zoals de hele vakantie week al" :). Na het zwemmen boys thuis afgedropt bij Sarah en met Maddie in de auto gesprongen en weer op weg naar Auckland voor een nieuwe auditie. Heenweg lukte in 35minuten. Na 10 minuten was de auditie klaar en konden we weer terug naar huis. Helaas zagen we op de heenweg een ongeluk in de andere richting dus daar was een mooie file achter komen te staan en tegen de tijd dat we terug reden bedraagde de reistijd 1.5uur.

Aangezien het Nieuw Zeeland is is er maar 1 snelweg overal naartoe. Dus de"binnendoor weg" genomen. Met hoop stoplichten en mensen die hetzelfde dachten. Eindelijk waren we thuis na 1.45uur, en behoorlijk gaar van al die tijd in de auto. In Pukekohe boodschappen gedaan met christopher en snel alle gekoelde producten thuis in de koelkast/vriezer gezet. Want ik had me klarinetles, daar een nieuw klarinetexamen gedaan en gelukkig hoger gescoord dan vorige x. Nog even goed oefenen en dan ga ik knallen op 7 augustus om 14.26uur en het examen halen.

Maandag "6 juli" vanmorgen naar de Minion film geweest. Met de kids genoten van de gele monsters:).

Het is ook 10 maanden geleden vandaag dat ik Nederland verliet en inruilde voor Nieuw Zeeland, mannn wat gaat de tijd hard nog 2 maanden te gaan ;).

Dinsdag "7juli" spreek competities geluisterd van de twins en Maddie. Super lief en schattig. Christopher werd 2x 2de en Liam 2x 1ste wat een super kids. Christopher baalde een beetje omdat hij zijn broer nirt had verslagen en Liam kreeg nog een beker. Maar gelukkig waren ze het 's middags weer beetje vergeten en hebben ze heerlijk gespeeld :).

Maddie had ook goed haar best gedaan er weer een paar bekers bij voor op haar troffee plank ;) is nu bom vol, hihi.

Maandag "13juli" competities in Hamilton om 07.00uur. Hele dag binnen zitten en luisteren naar liedjes. Aan het einde super trots op Maddie , Christopher en Liam paar x 1ste - 2de en 3de.

's Avonds weer terug gereden, kids in bed gestopt en zelf snel in bed gedoken want voelde me niet zo lekker.

Dinsdag "14juli" ging Sarah weer naar Hamilton alleen deze x hoefde de kids niet mee, Maddie had nog een vriendinnetje. Samen naar de dierentuin gegaan. Hoop geluk gehad met alle dieren. Kiwi, tasmanian devil gezien (slapen meestal), een emu geaaid en een tijger kwam even naar voren voor een foto hihi. Plus de nijlpaard kwam uit het water terwijl stonden te kijken, prachtig allemaal.

Na de dierentuin nog in een speeltuin dichtbij gespeeld en terug naar huis gereden. Helaas in de avondspits dus duurde 1.5 uur voor we thuis waren vanuit Auckland zoo.

Maar dit was mijn laatste echte werkdag voor ik op vakantie ga volgende week.

Vanmorgen vroeg wakker want het is eindelijk zover Koen en Evita komen langss woehoe. Nog ruim 1 uur en dan landen ze in Nieuw Zeeland :). Om 07.00 uur richting het vliegveld om ze op te halen. Kan niet wachten en dan 2 weken samen op vakantie. Nieuwe blog volgt na de vakantie.

Fijne zomer in Nederland.

Voor iedereen die op vakantie gaat veel plezier geniet ervan.

Liefs ,

Rik de kiwi

Will

Fijne vakantie en veel plezier!

Jacintha

Geniet van je vakantie Rik! And we'll meet again someday! Zie je weer zodra we beide in ons vertrouwde landje terug zijn :D

Petra

Zo Rik weer heftige tijden. Heel veel plezier komende weken geniet ervan.

grtjs Petra