Riksoesie.reismee.nl

3de week is ingegaan bij me au pair familie.

eey allemaal, Leuk dat je weer naar mijn blog bent gekomen om te lezen over mijn 2 week bij het gezin. Deze week Is gelukkig niet 'n hectische en drukke week geweest zoals mijn eerste week bij het gezin. Dat is maar goed ook denk ik anders had ik het niet lang volgehouden hihi ????. Lets start: Heb nu denk ik wel beetje beeld van het gezin: Austin (3.5 jarige) Hij heeft heel veel energie. Je kan hem hele dag laten fietsen op zijn loopfiets hihi. Maar daarnaast is hij ook slim. Ben met hem al beetje aan het rekenen en ga hem in de aankomende weken leren tellen tot 20. Joepie. Verder houdt hij ervan om lekker buiten te zijn (wat beetje moeilijk is aangezien hier de ozonlaag dun is en de zon echt brand dus je verbrand snel als je buiten bent.) Maar met een beetje zonnebrand en een hoed op maken we er het beste van ????. Verder weet austin heel goed bij wie hij wat mag. Zo mag die bij zijn moeder bijna alles. Dus ja mag het niet van zijn vader dan gaat hij naar zijn mama toe en vraagt hij het opnieuw. Als ze niet goed op elkaar afgestemd krijgt hij het op deze manier voor elkaar. Zelfde geld voor kleren aan doen. Bij mij doet hij het bijna helemaal zelf of probeerd het goed te doen. (Soms tot frustraties aan toe) maar uiteindelijk lukt het. Superr. Zijn ouders helpen/doen het voor hem allemaal. Dus hij wordt beetje verwend en austin is liever lui dan moe met dat soort klusjes. Daarin tegen kan hij wel goed helpen met andere klusjes die moeten gebeuren en meestal ook goed luisteren????. Carter (7maanden) Begint nu heel erg te bewegen en te rollen door de hele ruimte super leuk. De eerste dag dat ik er was deed hij het nog niet veel maar nu rolt hij door de hele woonkamer heen. Hihi. Carter begint nu ook te reageren op anderen mensen. Super leuk. Met geluiden en aan kijken. Hihi. En als het carter te langzaam gaat met eten dan begint hij te "huilen" zonder tranen. Of als hij aandacht wil. Daar is hij een koning in. Hihi. Maar hij is ook zo schattig dus ja meestal pak je hem dan ook op. Hihi. Austin and carter kunnen allebei helemaal niet tegen kietelen. Moehahahaha. Pech voor hem maar goed voor mij. Ze beginnen allebei te schaterlachen als je dat doet hihi. Vorige week heb ik veel activiteiten gedaan met ze. Zo heb ik met Austin op het strand een hut/huis gemaakt waar hij in kan zitten super gaaf. Hij heeft heel goed mee geholpen met stokken schouwen. ???? en we hebben een eitje gebakken en gekookt. Jamjam. Ook hebben we zaadjes geplant in een potje vorige week en nu begint het een beetje te groeien hele leuk om te zien. Austin loves it. Elke dag gaan we ongeveer 4x kijken hihi. Verder hebben we veel gebouwen gemaakt met de duplo en een racebaan gemaakt met plaatjes van cars. Hihi. En dan spelen met zijn speelgoed auto's ????. Omdat hij vorige week zondag 21september de tv gesloopt had hebben we film gekeken afgelopen week. En 1 film was zijn favoriet. Ice age 3. Dus die hebben we denk ik 9 x bekeken afgelopen week. Hij kan er geen genoeg van krijgen. ( ik ken nu de film van binnen en van buiten) Ook carter heeft niet stil gezeten. Hij heeft een super coole "jolly jumper" is een tuigje dat vast zit aan een veer en dan kan carter zelf springen een klein beetje. Supsr leuk vind ie dat als hij er in mag. Jump jump Afgelopen donderdagavond gezellig wat gedronken met een duitse uitwisseling studente "Alice". Ze loopt stage in het kinderdagverblijf dat onder aan de weg bij mijn huis is. Gezellig wat gekletst was erg leuk. Vrijdag avond een coffee group gehad met 6 andere au pairs in wellington. Au pairs uit zweden, finland en duitsland natuurlijk ????. Ook dit was erg gezellig veel avonturen gehoord en gekletst over de kinderen en zo. Toen kwam het weekend en heb heerlijk "rustig" aan gedaan jeeehh. Zaterdag ochtend eerst beetje uitgeslapen ?. na me ontbijt samen met tracey en carter en austin naar jungaroe geweest (soort ballorig) heerlijk een uurtje geklommen en gek gedaan. Austin is heel snel en lastig bij te houden hihi. Maar heb me best gedaan ????. Toen s middags een bezoekje gebracht aan een nederlandse winkel 15minuten verder op. Daarna 6km gerend gaan vooruit ????. S avonds een avondje opgepast. Ouders gingen samen een hapje eten in wellington. En een eerste skypegesprek gehad met mijn lieve vriendinnetje, haar het huis laten zien en samen gekletst. Was fijn en leuk om haar weer even te zien ????. Zaterdag op zondagnacht ging de zomertijd in hier in nieuw zeeland. Dus het verschil is nu geen 10 uur meer, maar 11 uur. Zondag ochtend the all blacks gekeken (rugby) gelukkig weer gewonnen. En makkelijker als de eerste wedstrijd rugby die ik hier in nieuw zeeland heb gezien. S middags was ik ff alleen thuis ouders gingen met austin en cartee naar wellington om wat te winkelen en naar de bioscoop heerlijk het rijk alleen voor mij. ???? S avonds 1.5 uur gewandeld over het strand met asha (hond). Na zondag begint de werk week weer. Samen leuke dingen doen met austin en carter. Zo zijn we naar het park geweest 10 minuten rijden. Daar een wandeling gemaakt over een heuvel. En daarna in het park gepicnickt. Hadden sandwiches en fruit mee genomen en wat te drinken. Verder hebben we de oprij laan naar ons huis vol getekend met stoepkrijt. En we hebben bellen geblazen met belleblaas. Super leuk. In de speelkamer een treinbaan voor thomas de trein gemaakt. Dus hebben ons zeker niet verveeld. Hihi Het weer hier in wellington is nog wisselvalliger als in nederland niet te geloven. Vanaf zaterdag avond (gek genoeg na het skype) tot aan zondag avond heeft het aan een stuk door geregend. Toen ik maandag wakker werd geen wolkje aan de lucht. De hele dag alleen maar zon heerlijk dit bleef zo t/m woensdag avond. Vanmorgen toen waren er allen maar donkere wolken en veel wind de hele dag. Bizar. En als het hard waait hoor je het huis kraken en gieren om het huis heen soms best wel klein beetje eng????. Vanavond weer me sportieve kant laten zien hihi. Bijna 6 km gerend????. Vandaag was ook nog een extra speciale dag. Want precies vandaag ben ik een jaar samen met mijn lieve vriendinnetje Arianne ????. Nu hebben jullie weer een idee wat ik allemaal uitvoer hier in nieuw zeeland. Groetjes, De kiwi

Reacties

Reacties

Truus van Soest

He Rik
Wat een avonturen allemaal, geweldig je valt van het een in het ander, en wat een kinderen vol streek, daar verveel je je geen minuut mee, zo te lezen heb je het echt naar je zin gelukkig maar, geniet van alles!!!!
Groetjes Truus

Riny Smulders

Ha rik
Wat fijn dat je het naar je zin hebt,ga zo door.
Het zal soms niet meevallen met twee van zo,n boefjes maar je bent wat gewend zullen we maar zeggen.Mooie omgeving trouwens waar je werkt.
Rik t beste jongen.En het verslag van de soesjesdag a.s zaterdag krijg je zo snel mogelijk.
We zullen je missen maar volgend jaar ben je weer van de partij.Fijne week verder.
Gr Tante Riny

Monique

Hoi Rik,
Wat beleef je al veel in zo korte tijd.
Leuk!
Wat ziet het er daar mooi uit!!
En je gaat je zeker niet vervelen met de boys.
Heel veel plezier en succes.
Groetjes uit Zevenhuizen
Doeii Monique

thuis basis

Zo Rik dat is weer een heel verhaal. Heerlijk om te lezen wat je allemaal beleeft. Lekkere knullen om te zien, heerlijk genieten!!! Heb jij ook al in de 'cable car' gezeten?

Helma en Nico

Leuk om te lezen Rik ,je beleefd genoeg daar zo.
Geniet er maar van, Gr.

Helma en Nico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!